דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החזר בתשלום דחוי

החזר בתשלום דחוי

שאלה: איך האדם יכול לבחור בהשפעה ולא בקבלה?

תשובתי: ראשית נדרשת כאן הכנה מצידו. הוא צריך לרצות שזה יתרחש, ואפילו שאחר כך זה יזרוק אותו מהנתיב, מפני שהבורא יגדיל את הרצון האגואיסטי שלו במחשבות זרות, בכל מקרה ההכנה שנעשׂתה תעשׂה את עבודתה. שנית, צריך להקצות זמן ללימוד, לעֵסֵק הקשור להשפעה. זה גם כן מוסיף כוחות כדי לחזור לנתיב. שלישית, האדם צריך לעורר את הסביבה להשפעה וערבות כדי שאף חבר לא יזניח את המחשבות על כך, על ההשתוקקות לעלייה מעל לדעת, מעל לאגואיזם. המחשבה הכללית המשותפת הקבועה של הקבוצה, זו הערבות הנכונה ביותר שרק יכולה להיות.

נאמר: "כל מה שביכולתך לעשות, עשׂה". בסיכומו של דבר, המאמצים המשותפים שלנו מעוררים את המאור המחזיר למוטב. האדם חייב להבין שמן ההכרח הוא צריך לחייב את הבורא לתת לו אור. הבורא בקביעות מגדיל את הרצון האגואיסטי שלו ורק לעיתים מעורר אותו על ידי הרצון להשפיע, על ידי האור, כדי להצית בו ניצוץ שאותו הוא צריך להביא לקבוצה. כך זה יכול לקרות כמה פעמים בסך הכול, ולא צריך לחכות לזה, מפני שהתעוררות כזו כרוכה בחישוב מאוד לא נעים.

הרי הבורא אינו יכול לתת לך רצון להשפיע בחינם. לכן אם אתה ממתין, תצטרך לחוות ייסורים ולשלם את מלוא המחיר עבור התמיכה. ומהצד השני, אפשר לבקש מראש בהתאם לעיקרון: "פנו אליי ואני פורע". אתה יכול לבקש מהבורא כוחות להשפיע, ואחר כך לשלם עבורם.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 04.01.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest