הפרעה בתור עזרה

שאלה: כיצד בפועל ניתן להפוך להשפעה רצון שמתעורר בי?

תשובתי: נניח שמהבוקר משהו כל הזמן מטריד אותי, איזשהו רצון לא מסופק מוליד בי מחשבה על כך שאני ארגיע אותו. הבעיה הזו רודפת אחרי, אני שקוע בה ומחפשׂ דרכי מוצא. את כל זה קיבלתי מלמעלה. אם הבעיה שלי שייכת לדברים הכרחיים וחיוניים, אז אני צריך לפתור אותה מבלי להתמסר כל כך לעבודה עם כוונה. קודם כל צריך לספק את ההכרח החיוני, על זה נאמר: "אין לחם, אין תורה".

אם מדובר לא על הספקה בדרגה הבהמית הגופנית, אז אני צריך להשתדל להעביר את המחשבה הזאת לפורמט הנכון. קיבלתי זאת מהבורא, קיבלתי זאת כדי לבנות תגובה נכונה עליה. היא "עזרה כנגד הבורא", היא נגד המטרה ובו בזמן עוזרת לי להגיב בצורה נכונה, ובכך שאני דוחף את עצמי ממנה, לכוון את עצמי למטרה.

המטרה שלי היא דבקות עם הבורא. הבורא הוא טוב ומיטיב ואין עוד מלבדו. הוא שולח לי את כל הדאגות וההתרגשויות בצורה של עזרה. ואחר כך מעל לדאגה שלי, כאילו שאני עושׂה ממנה העתקת ראי, אני פונה אליו חזרה, אל הטוב והמיטיב. אני חייב להגיע להרגשה שהבעיה שלי זו עזרה, כדי שאני אבין את היחס של הבורא אליי, המנוגד לאותן התחושות וההרגשות שמתעוררות בי.

כך אני בונה את דמות הבורא. לפי יחס זהיר ומדויק אני אוכל לזהות מדוע דאגה או בעיה זו או אחרת נשלחת אליי דווקא בכזאת צורה. אני רואה את ההעתק ההפוך שלה, צורה של טוב ומיטיב שהטביע אותה בי.

הודות ל"היפוך" הזה אני אעלה לדרגת צדיק, אצדיק במשהו את הבורא ובזה אכנס לדרך הנכונה. ובהמשך העיקר זה להחזיק בכיוון, לא להירדם בשום מקרה, על רקע כל מיני צורות שליליות שאותן שולח הבורא. כל שנייה אני יכול להגיב בצורה נכונה עליהן, אם רק אבטיח לעצמי את תמיכת הסביבה. בלעדיה כל המאמצים שלי הם מקריים (אפיזודה), ואיתה אני תמיד "בעסק". הקבוצה במלואה קובעת את קצב ההתקדמות שלי.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 04.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
החזר בתשלום דחוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest