דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החזקים תמיד קדימה

החזקים תמיד קדימה

שאלה: כשאני מביט על העולם שלנו, אני רואה ששבעה מיליארד בני אדם עדיין אינם מתוקנים. מה אנחנו עושים לא בסדר בתהליך לימוד ספר הזוהר? כי אם מדובר על תיקון, אז הוא יכול להתרחש בכל רגע?

תשובתי: תאר לעצמך כזאת תמונה: הולך עֵדר, קיימים בתוכו מנהיגים חזקים שמבינים לאן ללכת, כיצד לא ליפול לתהום, שעולים על גבעות ועוברים דרך ערוצים צרים, יודעים כיצד להינצל מציידים בדרך או מחיות טרף. החלשים יותר חייבים להיות בפנים.

המסה העיקרית היא תמיד חלשה, אך אינך יכול להשתחרר ממנה, כי הרי אתה חייב לבצע תיקון כללי. אתה חייב להגן עליהם ולכן ממקם אותם בפנים, כחלק העיקרי ביותר. הרי מה שאתה תלוי בו, הופך עבורך לחשוב מכל. את התינוק אתה מחביא בפנים, את החלשים לא הורגים כמו בספרטה. על החברה כזאת נגזרה כליה.

לכן, מקדימה תמיד הולכים החזקים ביותר. האחרים הולכים בפנים, מוקפים בחזקים מכל הצדדים. קיימת קבוצה שמקיפה את כל האנושות. וכל האנושות אינה יכולה לעשות דבר, חוץ מלהתקדם בתוך הקבוצה, אפילו מבלי לתפוס את זה, כמו ילדים. לכן שבעה מיליארד לא מהווים שום כוח רוחני בכמות שלהם. ידוע מחכמת הקבלה, שכל הטבע הדומם שווה לצומח אחד, כל הצומח שווה לחי אחד וכל החי שווה לאדם אחד. אותו הדבר גם במין האנושי. לכן לרוב בני האדם הכול יגיע רק מאלו שבאמת משנים את העולם.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 13.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
משיח לאנושות כולה
קבוצה לדוגמא
כמה מקובלים בדיוק אנו צריכים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest