דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כדי להביא את כולם לדרגת משה

כדי להביא את כולם לדרגת משה

laitman_2009-07_0231_70.jpg

האדם חייב לעלות לדרגת הבורא. את שיטת העלייה שהתגלתה למקובלים, החל מאדם והלאה, קיבלנו מהם. האדם התחיל לגלות, שמטרת קיומה של כל הבריאה, היא בגילוי הבורא. המטרה הזאת מוטלת על כל אדם ועל כל האנושות. כולנו עוברים רק את התהליך הזה, הכול מתקדם מתחילת הבריאה עד סופה, עד המצב המתוקן. ואם אנחנו שופטים הכול לפי מטרת הבריאה, אז אנחנו יכולים לראות את האמת ולהצדיק את המתרחש.

אך אם איננו לוקחים בחשבון את ההתחלה, הסוף ואת התהליך עצמו של התפתחות הנברא, כחיוני ביותר בכל פרטיו, כדי להגיע מתחילתו אל סיומו, אז אנחנו טועים. אנחנו מסיקים מסקנות מָרות על חוסר תכליתו של העולם ושלנו. מאחר ובטבע כבר מושרש כל תהליך ההתפתחות, ולכן עד כמה שנלמד אותו וניישׂם אותו עלינו, במידה כזאת נרוויח.

מטרת הבריאה של כל אדם היא להידמות לבורא, בכך שמשׂיג את דרגת משה. לכן אנחנו צריכים לקבל את כל המתרחש איתנו, בעולם, בחיים האישיים, כדבר הכרחי, כדי להעלות אותנו לדרגת משה, כלומר לגילוי הבורא בצורה הברורה "פנים אל פנים", להגיע להתאמה מלאה של תכונות האדם עם תכונות הבורא. ומאחר והבורא אינו משתנה, האדם הוא זה שחייב להשתנות. לכן כל התהליך, אשר אותו אנו עוברים, לא החיצוני אלא המתרחש אך ורק בתוך התכונות שלנו, הינו לשם הידמות שלהן לתכונות הבורא.

לכן אנחנו חייבים ללמוד על התהליך הזה, ללמוד על עצמנו, את כל האנטומיה הרוחנית (מאילו תכונות אנחנו מורכבים), פיזיולוגיה רוחנית (כיצד אנחנו מתפקדים), הבראה רוחנית (מה צריך להשתנות בנו), ולהתרכז דווקא על במה שעלינו לשנות, באיזה סדר וכיוון. ודרך השינויים בתוכנו אנחנו נבין את טבע החברה האנושית ואת ההיסטוריה של האנושות. אז אנחנו נגיע להבנה, מדוע מתרחשים השינויים האלה, מה מטרתם, איזה כיוון הם מקבלים, מה הקשר בין השינויים וכיצד הם עוזרים בהשׂגת המטרה הסופית עבור כל אדם ועבור האנושות כולה.

בלימוד כל מערכת הטבע והאנושות בכיוון אל המטרה, ובאיזה אופן זה צריך להתקדם, מסתתר מקור כל הטוב שלנו. וכל הרע, המתרחש עימנו, נובע מחוסר הבנת התהליך מצידנו, אשר אותו אנחנו עוברים. ואם נבין את התהליך הזה, נרגיש אותו, כטוב ועונג.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "תורת הקבלה ומהותה", 13.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
תוכנית הבריאה
אל תחכה שמלמעלה יצלצל השעון…
משה שבתוך האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest