דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החברים של "הנקודה שבלב" שלי

החברים של "הנקודה שבלב" שלי

שאלה: חלק אחד שלי משתוקק להגיע לכנס, וחלק אחר מתנגד כל כך חזק, עד שאין לי חשק לראות אף אחד. מה לעשות?

תשובתי: כאן אתה צריך לעשות את הבחירה החופשית שלך. אנחנו צריכים להבין, שגם את החלק האחד וגם את השני, כמו את כל המחשבות והרצונות שמתעוררים בנו בכל רגע, אנחנו מקבלים מהבורא. אלה כבר התנאים שקיימים בתוכי, ולא אני עצמי.

לא הגוף שלי, שחולה ואינו רוצה לנסוע לכנס, הוא זה שמחליט, וגם לא מצב הרוח שלי. אנחנו פועלים כמו מנגנון. כל האותות החשמליים שבתוכו מנוהלים על ידי הכוח העליון, בהתאם לתוכנית שמובילה אותנו למצב כלשהו.

גם החיים וגם המוות, וכל המצבים בין החיים והמוות האלה – הכול נקבע מלמעלה, ואין בכך שום מקריות. לכן, בכל מצב, אני צריך להתנתק ולהסתכל כביכול מהצד על "המנגנון" הזה, על הגוף שלי, כולל מצב הרוח שלו וכל מה שקיים בו. כדי לראות שזוהי עבודת הבורא ולהבין מה הבורא רוצה לתת לי עכשיו, ולאיזה מצב הוא רוצה להביא את "החמור" שלי ("חמור" מלשון "חומר"). ואז אני אבין כיצד לעבוד איתו, ולא אזדהה עם ה"חמור" הזה.

ככל שהאדם יצליח יותר פעמים ביום להתנתק מעצמו ולהביט על עצמו מהצד, כעל גוף שמתעוררים בו כל מיני כוחות, מבלי להזדהות איתו, אלא להשתמש בו כדי להשיג בעזרתו את המטרה – כך הוא ינחל הצלחה מהר יותר.

וכך גם צריך להתייחס לחברים ולכולם. לא להסתכל על הפרצופים והאופי של כל אחד, אלא על הרצון הפנימי שלהם "נטו", שאינו תלוי בשום דבר חיצוני. והוא זה שנחשב החבר של "הנקודה שבלב" שלי.

מתוך שיעור על ההכנה לכנס בניו ג'רזי, 22.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הוויכוח הבלתי-מתפשר של הבורא ופרעה בתוכי
"לפי הצער – השכר"
האדם שרוכב על החמור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest