דף הבית / חינוך, ילדים / החברה להגנת הטבע או הנשמה?

החברה להגנת הטבע או הנשמה?

laitman_41.jpg

מתוך השיעור מניו-ג'רזי

שאלה: יש לי שלושה ילדים, ולכן מאוד הדאיג אותי כשאמרת שהדור שלנו מרוקן את המשאבים הטבעיים של כדור הארץ, מבלי שמשאיר לילדינו שום דבר לקיום. איך אנחנו יכולים לתקן את המצב הזה?

תשובתי: המשפחה הכללית שלנו מונה שבעה מיליארד בני אדם, ואנחנו צריכים לחשוב על כולם בכך שנדאג מה אנחנו נשאיר לדור הבא, ולא רק לשלושת הילדים או הנכדים שלנו.

אבל בינתיים אני רואה שאנחנו חיים להנאתנו, אנחנו מכלים ללא מחשבה וללא רגש את המשאבים הדרושים לחיים ולא דואגים לאלה שיבואו אחרינו. זוהי דוגמה, עד כמה עיוור האגו שלנו ולא מבין מה הוא עושה.

לפי ההתנהגות של כל המדינות, כל הממשלות, רואים שאף אחד אינו חושב על העתיד. השאיפה היחידה שלנו זה לשאוב מתוך האדמה כמה שיותר משאבים, לייצר יותר מוצרים ולזרוק אותם. וזה לא עוצר אותנו, שתוך כדי כך אנחנו מזהמים את האוויר ואת המים. אני טיילתי הרבה בעולם, ואני רואה שאפילו במדינות לא מפותחות מבחינה תעשייתית, בכל זאת הסביבה מזוהמת בצורה נוראית. כמעט ולא נותרו מקומות שבהם נשמר הניקיון, הטבע הבתולי – הכול מורעל.

וזה טבעי, כל עוד הכוח היחיד של האגו מנהל אותנו. אם ליד האגו לא נמצא הכוח השני, כוח ההשפעה, שיאזן אותו, אז הוא ימית אותנו. אנחנו לא נוכל לעצור אותו. רק רגע לפני הסוף, אנחנו מחוסר ברירה נצעק: "הצילו!", ובכך נינצל. אבל עדיף לא להגיע למצב הזה, אלא מראש להפיץ את חכמת הקבלה בצורה כמה שיותר רחבה.

צריך להבין, שאם אנחנו ניאבק רק עם הזיהום החיצוני של הטבע, כמו "החברה להגנת הטבע", זה לא יעזור. כל הבעיות האקולוגיות ניתנות כדי לדחוף אותנו לתיקון הנשמה. ואם אנחנו נעסוק רק בשיפור המצב האקולוגי, בזה לא נתקן שום דבר.

עכשיו מתחילים לראות את זה גם המדענים, שאומרים שאם אנחנו נעבור למקורות אנרגיה חלופיים השומרים על הסביבה, זה רק יביא לתוצאות מפתיעות אחרות. למשל, הגנראטורים שפועלים בעזרת הרוח, שנחשבים למאוד אקולוגיים, למעשה משפיעים כל כך חזק על ההתחממות הכלל עולמית, שאינה מצדיקה את האנרגיה המופקת מהם. כי הם בכוח רב דוחפים את האוויר אל האדמה ובזה גורמים נזק הרבה יותר גדול, מאשר התועלת המופקת מהם.

כך פועל החוק לשימור האנרגיה. אנחנו לא יכולים להפיק אותה מאפס. אפילו אם אנחנו משתמשים באנרגיית השמש, בזה אנחנו גורמים השפעה שלילית עצומה על כדור הארץ. לכן אנחנו לא יכולים לצפות את כל שטחו בקולטי שמש, זה לא יעזור לנו להיטיב את האקולוגיה, אלא זה בכל מקרה גורם נזק.

בטבע הכול מסודר כך, שרק על ידי ההתקדמות למטרת הבריאה, אנחנו משיגים איזון עם הטבע. וכל הפעולות האחרות שלנו כמה טובות שהן ייראו לנו, יביאו נזק. וכמה שלא נשתדל להגן על הטבע, שום דבר לא יעזור.

עד לכזאת מידה, שאנחנו יכולים בכלל להפסיק לחשוב על שימור האקולוגיה של כדור הארץ ועל המשאבים הטבעיים שלו, על הזבל שעל ידו אנחנו מזהמים אותו, על הפלסטיק שממלא את הימים והאוקיינוסים, אלא נעסוק אך ורק בתיקון הפנימי שלנו. ואז מייד הכול יסתדר, מפני שמדרגה יותר עליונה מתקנת את כל אלה שנמצאות תחתיה.

בספר הזוהר ובמאמרו של בעל הסולם, "פתיחה לחכמת הקבלה", נאמר, שהכול תלוי בתיקון האדם. ואילו הטבע ה"דומם", ה"צומח" וה"חי" עולים ויורדים יחד איתו, ללא שום חשבון לעצמם. לכן לא תעזור לנו ההגנה על האקולוגיה, אלא העיקר זה לדאוג לנשמה שלנו.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 09.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
גישה הוליסטית
לפתור בעיות שאינן ניתנות לפתרון
ריפוי העולם הוא בחינוך האינטגרלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest