דף הבית / כלכלה / כסף / החברה המערבית נכנסה למבוי סתום

החברה המערבית נכנסה למבוי סתום

דעתו של הכלכלן מיכאיל חזין: "כבר קרוב לשנתיים האיחוד האירופי חווה משבר חובות רציני ביותר, והמנהיגים שלו שותקים בקשר לסיבתו: שינוי דגם מתן האשראי וחוסר היכולת להמשיך לשמור על רמת חיי האוכלוסייה על חשבון גדילת החוב. אבל איך אפשר להיאבק עם המשבר מבלי להתמצא בסיבותיו האמיתיות?

הרשויות הפיננסיות של האיחוד האירופי בכלל לא נאבקות עם המשבר: הן רק מנסות לדחוף את הכלכלה לצמוח על ידי תמריצים כספיים, והיא מתנגדת.

כנראה שמוטל טאבו קשה על צמצום גוש האירו, פירוק האיחוד האירופי והתדרדרות חדה של חיי האוכלוסייה. אבל חייבים לדון על זה! והם בכלל לא דנים בסיבות האמיתיות של המשבר.

זה מצביע על אחד מהשניים: או שהאליטות הפוליטיות של זמננו התדרדרו עד כדי כך שהם בכלל לא מסוגלים לפעולות פחות או יותר שפויות, או שהשאלות שמושמעות בקול רם פוגעות בנושאים כלשהם שיש עליהם טאבו גלובלי בתפיסה המערבית, כמו האפשרות של בניית סוציאליזם במסגרת הוויתור על הרכוש הפרטי. אז ניתן רק להכריז שהחברה המערבית, עם כל האידיאולוגיה שלה, נכנסה למבוי סתום רציני, שניתן לצאת ממנו רק דרך הרס טוטאלי".

התייחסותי: מסכים לחלוטין עם מיכאיל בעניין הזה. הפעולה של לסובב את עצמם כלפי השאלה על שינוי החברה, על היחס החדש לחיים – נראית להם כמוות כלכלי. הרי הם מעריכים שזה יגרום להם לאבד את השלטון והכסף, כלומר את חייהם… לא רק שנוצר כאן ריחוק, אלא נוצרת כאן ממש ניגודיות בין האליטה לעם, ולכן יש צורך לעשות עם העם מניפולציות, עד כדי מלחמות – וכל זה, כדי לא להיפרד ממה שהם רכשו…

ידיעות קודמות בנושא:
אין עתיד לאיחוד האירופי בצורתו הנוכחית
לאן יוביל אותנו המשבר החדש?
בהמשך – נפילה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest