דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הזכוכית לא מחכה לקליע

הזכוכית לא מחכה לקליע

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", אות ל"ג: "וצריך שתדע, שכל נחת רוח של יוצרנו ית', להנות לנבראיו, היא במדה, שהנבראים ירגישו אותו ית', שהוא המשפיע, והוא המהנה אותם. אשר אז, יש לו שעשועים גדולים עמהם, כאב, המשתעשע עם בנו, החביב לו, בה במדה, שהבן מרגיש ומכיר, גדולתו ורוממותו של אביו, ואביו מראה לו, כל האוצרות, שהכין בשבילו."

שאלה: כיצד ה"שעשועים" האלה משתלבים עם הייסורים שבדרך?

תשובתי: כשאדם מתחיל לעבוד ברוחניות, הוא "מחלק" את עצמו לשני חלקים. מצד אחד הוא רוצה לרכוש רצון להשפיע, ומצד שני, הוא רוצה לתקן את הרצון לקבל שמעליו הוא בונה את ההשפעה. לכן, הוא סובל בתוך הרצון לקבל ונהנה בתוך הרצון להשפיע.

שאלה: האם אפשר להרגיש את ה"שעשועים" לפני מעבר ה"מחסום"?

תשובתי: לא. כי ה"שעשועים" הם יחסים עם הבורא כאשר אני מתחבר עימו, כשאנחנו ביחד, בחיבוק, באהבה, כשהוא ממלא אותי. כיצד אפשר להרגיש זאת בתוך ה"כלים" המקולקלים? אם הבורא יתגלה לפני ה"מחסום", אני אשאר לעולם בתוך ה"כלים" על מנת לקבל וכבר לא אצליח להיחלץ מה"קליפה". אפילו בזמן "שבירת הכלים", התענוג לא נכנס בתוך הרצון לקבל על מנת לקבל, כי ה"מסך" שלו נשבר קודם. כך גם הזכוכית מתחילה להישבר לפני שהכדור פוגע בה.

התענוג הרוחני שהיה מתקבל על מנת לקבל, היה שואב אותי לנצח. סמים והתמכרויות שונות נוספות בעולם שלנו הם רק טעימה קטנה מזה. אחרי ה"צמצום", האור כבר לא יכול להיכנס בתוך ה"כלי" ללא ה"מסך". ברגע שהוא מתקרב, עוד לפני כניסתו פנימה, הכלי מייד נשבר, כי הוא אינו מסוגל לקבל, להרגיש אותו. ואז נשאר רק "נר דקיק" שמטרתו לתקן את השבירה.

האור מעולם לא נכנס לתוך הרצון לקבל. כי חוק השתוות הצורה קודם לבריאה, טמון במחשבת הבריאה, והוא, שהרצון של הבורא שהנברא יהיה כמוהו, כלומר שלם.

ודווקא מתוך השבירה, מרחוק, אנחנו מגיעים ל"שעשועים". הדרך מתחילה מהשתוקקות גדולה, מצמא. כי ה"שעשועים" הם לא סתם תענוג. זאת אומרת שאני צמוד אליו, "טועם" ממנו, חווה מגוון רחב של רגשות על כל צדדיו ואופניו. ה"שעשועים" הם לא תענוג "קליל וזול" אלא משהו שלא מפסיקים להנות ממנו, מגלים אפשרויות יותר ויותר חדשות.

אבל בינתיים אנחנו לא יודעים מהו התענוג האמיתי מההשפעה…

מתוך שיעור על פי מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר הזוהר", 20.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אהבה אבהית
חמור ועוגיות
תלמד לקרוא את הבורא לפי האותיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest