הזולת השנוא הזה

"פרצופים", "עולמות", "ספירות" – הכול מתגלה במידה שבה אני עובד עם הרצון לקבל שלי. אני מבחין בו בצורה ברורה יותר ויותר ומשווה אותו עם האחרים, את האהוב עם השנוא, את עצמי עם העולם החיצוני. את כל המחשבות, הרצונות התכונות שלי אני מתחיל לחלק ולמיין לפי ווקטורים שונים, בהתאם לקרבה ולריחוק וכו'.

מלכתחילה הרצון שלי נראה לי פשוט כרצון חזק לתענוגים ולא חשוב ממה בדיוק אני נהנה בעולם שלנו. העניין הוא במקבל: האם אני רוצה ליהנות את עצמי או את הזולת. לפי שיטת החישוב הזו אני ממיין את חלקי הרצון שלי: באיזו מידה אני מסוגל להתנזר מעצמי האהוב ובאיזו מידה מעבר לכך אני מסוגל לדאוג לזולת השנוא.

מעל עצמי הקרוב והאהוב, אני צריך להתעלות לזולת הרחוק והשנוא, כשבכך אני משנה את היחס שלי.

כך אני מעצב את ה"ספירות", ה"פרצופים" וה"עולמות" – במידת היכולת לקיים את התיקון הזה. ובהתאם לכך, מתוך אבחנות רבות, אני מגלה את דרגות העביות והאור נרנח"י.

שאלה: מדוע הזולת שנוא עליי?

תשובתי: ואיך אחרת? אחרת זה לא זולת. בתפיסה שלי הקרובים ביותר מושווים לאלו שלא רק רחוקים, אלא שנואים עד כדי כך שהייתי מוכן לגרום להם רע.

שאלה: מדוע דווקא ביחסים עם הזולת טמונה כל העבודה העיקרית שלי?

תשובתי: כיוון שאיתם שזורים כל הדברים שיש לך עניין בהם, כל החיים שלך.

היכן עוד ניתן לבדוק, לבחון, למיין ובכלל לנער את עצמך?

בדיוק כאן זורמים החיים שלך: בין החברים, בני הבית, העמיתים לעבודה וכו', היכן שאתה נמצא, שם "משחקים" איתך.

האהבה והשנאה מתגלים ב"טריטוריה" שלך ולא איפה שהוא שם, ברוחניות. הרוחניות תתגלה כשאתה תתחיל להתייחס למתרחש בצורה עניינית, כשאתה כבר מבין בשביל מה צריך את כל זה, כדי שאתה תהפוך את הכוונה שלך לכוונה הפוכה. ואז העולם הזה ייראה לך עולם רוחני,

כל ההבדל הוא דווקא ביחס. תשנה אותו משנאה לאהבת הזולת, וביניכם יופיע העולם הרוחני, המימד העליון. או שאתה קיווית למצוא אותו באיזה מקום אחר?

שאלה: בשביל מה הבורא ברא בי את המוזאיקה הזו שמעוררת כל כך הרבה דברים לא נעימים וכל כך הרבה כעס?

תשובתי: כדי שיהיו לך פרטי תפיסה (תפיסת מציאות) ברורים. טוב מאוד שהיא מעוררת כעס. זו מתנה גדולה, בירור נפלא, אם אתה מרגיש שאתה צריך לאהוב את השונא.

האמת היא, כל מי שאתה רואה הם מלאכים שעל ידם הבורא "משחק" איתך. האם הם באמת כאלו כמו שהם נראים לך? מה זה חשוב? הרי אתה לא צריך להסתכל על החיצוניות, אלא על מה שאתה מצייר לעצמך בעצמך. ואז תראה שכל העולם נברא בשבילך.

מתוך שיעור לפי המאמר "מהות חכמת הקבלה", 15.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
זה לא מתקבל על הדעת. אז איך אפשר לרצות את זה?
מי קרוב אליי יותר?
בהתנגדות לאיחוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest