דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לקחת לידינו את השליטה על חוק ההתפתחות

לקחת לידינו את השליטה על חוק ההתפתחות

מתוך המאמר "השלום בעולם", בעל הסולם:

"המתבאר, שיש כאן ב' ממשלות הפועלות בדרכי ההתפתחות האמורה: אחת היא "ממשלת השמיים", המבטיחה לעצמה להחזיר כל רע ומזיק – לטוב ומועיל. אלא שבא בעִיתו, כדרכו, בכבדות ובאריכת הזמן. ויש "ממשלת הארץ": כאשר "הדבר המתפתח" הוא בעל חי ומרגיש, נמצא שסובל כאבים וייסורים נוראים, בזמן שנמצא תחת מכבש ההתפתחות. מכבש, הכובש דרכו באכזריות רבה.

לעומת זה, "ממשלת הארץ", שהם בני אדם שלקחו את חוקי ההתפתחות האמורה תחת ממשלתם עצמם, שכוחם יפה להשתחרר לגמרי מכבלי הזמן, ונמצאים ממהרים מאוד את הקץ, כלומר, את גמר בישולו ותיקונו של הדבר, שהוא קץ ההתפתחות שלו."

לא מדובר על כל בני האדם. אלא ביניהם ישנם כאלה שיש להם יכולת להתקדם לפי הבחירה החופשית שלהם, בכך שמזרזים את ההתפתחות שלהם. הם לא צריכים להמתין עד שכוחות הטבע יתחילו ללחוץ עליהם ויכריחו אותם להתקדם ולהתפתח בצורה מחויבת, אלא יכולים לעשות זאת מרצונם, מפני שמרגישים בתוכם נטייה קדימה.

לקחת לידינו את השליטה על חוק ההתפתחות

הנטייה הזאת מגיעה ממה שנקרא "נקודה שבלב". אדם זה רצון לקבל, אבל בתוכו ישנה איזו נקודה מיוחדת. כל הרצון של האדם נקרא "לב", ובתוך הלב הגדול הזה ישנה נקודה, ניצוץ, "רשימו", חלק אלוקה ממעל, שמושך את האדם קדימה, אף על פי שהוא עדיין לא מבין לאן.

נטייה כזאת למשהו נעלה יותר נקראת "נקודה שבלב". והנטייה הזאת, היא זו שמאפשרת לאדם להיות במגע עם האור. הוא יכול לפנות לאור ולהזמין השפעה חזרה של האור עליו, שזה יגדיל את הנקודה הזאת. ואז היא תמשוך עוד יותר את האדם קדימה, יותר ויותר חזק.

כתוצאה מזה, אדם כזה כבר מורכב משני חלקים. החלק העליון שהתפתח מה"נקודה שבלב" נקרא גלגלתא ועיניים או ישראל, שזה מסמל "ישר אל הכוח העליון" (ישר-אל). הכוח העליון, הבורא, זו השפעה ואהבה. והחלק התחתון נקרא אח"פ או אומות העולם, והוא מושך את האדם אחורה.

זה הוא המבנה של אנשים מיוחדים בעלי "נקודה שבלב". החלק של גלגלתא ועיניים הולך ומתפתח בהם יותר ויותר. כמו כן, החלק הזה נקרא "ישראל" או בחילופי אותיות נקרא "לי ראש". הראש כבר יכול לקבל החלטות לגבי "אור ישר" ו"אור חוזר" ועובד עם כוונת ההשפעה.

מתוך שיעור על המאמר "השלום בעולם", 16.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
רעבים מכל המדינות, תתחברו!
שבירת הרעיון
הכוח הוא בראש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest