דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / הזוהר מתגלה עבורנו

הזוהר מתגלה עבורנו

laitman_2009-11-29_0032_70.jpg

ספר הזוהר התגלה רק בימינו, מאחר ובהתפתחות שלנו אנחנו עברנו את דרגות דומם, צומח וחי והשׂגנו את דרגת המדבר (אדם – מהמילה "אדמה לעליון", דומה לבורא). בימינו אנחנו מרגישים משבר, חוסר אונים, ייאוש ואכזבה בחיים שלנו.

לכן מתגלה ספר הזוהר, כדי שאנחנו נוכל ליישׂם את התיקון שלנו, להשיג את אותה מערכת הקשר בינינו כמו במלכות דאין סוף, היכן שכולנו מחוברים יחד לאחד שלם. השלב הראשון של התיקון נקרא "מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך". זו היא דרגת "חפץ חסד" (לא רוצה שום דבר לעצמי), זוהי "תשובה מיראה". השלב השני של התיקון הוא עוד יותר גבוה, זוהי דרגת "ואהבת לרעך כמוך", "תשובה מאהבה", לקבל על מנת להשפיע.

את שני התיקונים האלה עלינו לבצע, ושניהם מיושׂמים ביחסים בין בני האדם. אחר כך ביחסים המתוקנים שלנו מתגלה הבורא, במידת האהבה וההשפעה שלנו לזולת, כמו שנאמר: "מאהבת הבריות (הזולת) לאהבת הבורא".

לא ניתן לבצע שום תיקון באופן אחר, אלא רק על ידי היישׂום שלו בקבוצת מקובלים, כלומר אלו הרוצים להשיג את דרגת האדם. ביחסים שביניהם הם בונים מערכת של מלכות דאין סוף, בכך שהם רוצים להרגיש בתוכה את אור אין סוף, את הבורא.

ספר הזוהר צריך לתת לנו לשם כך כוחות, רצונות והשׂגות פנימיות. לכן בזמן הקריאה בספר הזוהר צריך להשתדל להיות בכוונה, שכולנו יחד, הוא אחד שלם, שהנקודות שבלב שלנו, הרצונות לרוחניות, מתחברים יחד, ומהרצונות המשותפים האלה אנחנו בונים את הכלי הרוחני שלנו, את השכינה, את מלכות דאין סוף, שבה נרגיש את הבורא.

אנחנו צריכים להרגיש את עצמנו יחד, בדומה למחברי ספר הזוהר, קבוצתו של רבי שמעון, ולהשתדל לדמיין בתוך המערכת הזאת את הקשרים שבינינו, שעליהם מספר הספר. הרי ספר הזוהר מדבר רק על הקשר בינינו. הוא מתאר זאת בכל מיני צורות ודימויים, כביכול מהעולם הזה, אך מדובר על כוחות הנפש שלנו בלבד.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 21.05.2010

One comment

  1. ואלרי מנהריה

    # . האם אפשר לראות את "נק' שבלב" כנק' "0" של האדם, אשר מתוך חיפושו המתהלך אחרי מערכתיות המרכיבה אותו ( בעזרת המדע), מגלה את האין סוף המחכה לו שם ("0" מינוס אין סוף ), ובכך מתחיל להבין (להרגיש), על פי היגיון המוכר, את קיומו של הכיוון ההפוך של מערכתיות שבה הוא נמצא כמרכיב ( "0" פלוס אין סוף), כאשר המדע המודרני כבר אינה מספקת את התשובות. ? .

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest