דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הזוהר הוא מערכת הקשר עם השלמות

הזוהר הוא מערכת הקשר עם השלמות

שאלה: אם מתארים את הזוהר כמרכז של מקור הכוח, אז איך הוא מתפשט על כל הנשמה?

תשובתי: אין לנו מקור שיכול להשתוות עם ספר הזוהר, שנכתב על ידי עשרה מקובלים, שכל אחד מהם היה חלק מקבוצה, חלק מהאינטגרליות שנמצאת ביסודו של הטבע. כל הטבע הוא עגול, ובעזרת הכוח העליון התאספה קבוצה שמהווה את הכוח המשותף שקיים בטבע. ועכשיו הקבוצה הזאת, שהשיגה את כל החוקים, את כל המציאות, את כל ההנהגה מלמעלה והעבודה שלנו ממטה למעלה, בונה בתוכה את המערכת הזאת של הכוחות מצד הנברא.

הקבוצה הזאת ייסדה את כל מערכת התיקון. לפניה זה לא היה. לפניה הייתה תקופת האבות, אברהם, מצרים, שני בתי המקדש – כל זה היה התפתחות מלמעלה למטה. לא הייתה גלות אמיתית, כי מצרים הייתה רק אב טיפוס, השורש של שאר הגלויות. כל זה היה הכנה כדי שתיוצב הקבוצה שנקראת "ישראל", שהיא למעשה, אותה הקבוצה של רבי שמעון. וישנם גם אומות העולם, אלה שנמצאים מחוץ לאותה הקבוצה.

ישראל "נשברים" ויוצאים החוצה, אל כלל האנושות.

לכן אין לנו חיבור כל כך חזק כמו ספר הזוהר, שבו המחברים הביעו בכתב את כל מה שהשיגו, בכך שבנו את המערכת הפנימית שלהם ברוחניות, בנו היררכיה בכל מה שהם עשו והשיגו את כל 125 המדרגות. כל זה מערכת אחת, ולא משנה שאני כאילו רואה את הטקסט בעיניים שלי, ובזה שאני קיים בגוף. כל זה מערכת כוחות, אין כאן גוף שקורא ומבין או לא מבין. אלה כוחות, שבאופן כזה יכולים עכשיו להסתדר למערכת אינטגרלית, להיתקן ולהביא אותה לשלמות.

לכן החיבור שלהם שנוצר על ידי מחברי הזוהר, זה לא ספר, אלא מערכת שנוצרה על ידי העבודה שלהם, ואנחנו רוצים לשייך את עצמנו למערכת הזאת כדי שהיא תשפיע עלינו. אני רוצה להיכנס לשדה ההשפעה שלה.

דווקא בכוונה כזאת אנחנו משתדלים לקרוא את ספר הזוהר. אין לנו אפשרות אחרת להתחיל לרכוש קשר עם המערכת הזאת, חוץ מאשר לראות בראייה הגשמית אותיות דוממות. אבל מתוך זה, בעזרת הקבוצה וכל מיני האמצעים אני מתחיל לפתח את היחס היותר פנימי שלי, להיכנס לתוך מערכת הכוחות, בזה שמברר את כוח הקבלה, כוח ההשפעה, כוונות, חיבור, דחייה, סלידה, שנאה ואהבה…

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 02.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
במעגל אחד מסביב לעמוד האור
בעקבות המקובלים הגדולים
מערכת הקשר עם האין-סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest