דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מחיקת ההבדלים בעבודה הרוחנית

מחיקת ההבדלים בעבודה הרוחנית

שאלה: מה זה "ערבות" מבחינתה של אישה, האם זו תמיכה והעלאת גדלות המטרה?

תשובתי: מאז שבעולם החל להתגלות המשבר הכללי, אין שום הבדל בין גברים ונשים במובן של השגת העולם העליון, העבודה ביניהם. גם נשים יושבות בסדנאות, משתתפות בהן בשווה לגברים וחוות את אותן ההרגשות לא פחות מאשר הגברים. לכן אני לא חושב שיש בזה משהו נפרד לגברים ולנשים.

נדמה לי, שכל זה בכלל נעלם בהדרגה, כל ההבדלים הקודמים יעברו ליותר פנימיים. כלומר, בתוך כל אחד מאיתנו ישנם שני קווים, גבר ואישה, ואנחנו צריכים שוב לחבר אותם לקו אחד כללי, לאותו "אדם" שנברא לא כגבר ולא כאישה, אלא כאילו כולל את שתי ההתחלות האלה. הכוונה, שפעלו בו גם המהות הגברית וגם המהות הנשית.

כשהרב"ש התחיל לכתוב את המאמרים, הוא מסר אותם לקבוצה הנשית והנשים קראו את המאמרים ודנו עליהם. כלומר הוא דאג לאיך שהם יתפסו את זה.

בזמנו של הרב"ש אנחנו הרחבנו שלוש פעמים את החלל של עזרת הנשים, כדי שהן תוכלנה להשתתף בשיעורים שלנו ולשמוע אותנו מהחדר שנעשה במיוחד עבורן.

אני סבור, שבימינו אין שום בעיה בנוכחות של הנשים, בתמיכה שלהן, בהשתתפותן הפעילה והשווה עם הגברים. אני פשוט לא רואה הבדלים מיוחדים, שעם השנים נראים פחות ופחות גלויים לעין. אבל, איפה שאנחנו, הגברים, מתחברים, מתחבקים, שם אין מקום לנשים, אבל זה מפני שהפרעות כאלה קיימות בנו.

ואם "שולחנות עגולים" מסודרים זה ליד זה, אפילו בחדר אחד, או בשני חדרים שונים, זה רק כדי שלא תוסח דעתנו בדרגה הגשמית, שלא תיווצרנה הפרעות. אחרת, אין שום הבדל. אני אישית לא מרגיש בפנים שקיים הבדל. וחוץ מזה, אני שומע תגובות מנשים בסדנאות, שאנחנו עורכים ביום ראשון, ורואה עד כמה הן מבינות את המהות, עד כמה הן תופסות את כל מה שמתרחש, לא פחות מהגברים. לכן, לא צריך בכלל להתעכב על זה.

אנחנו צריכים להבדיל בין נשים וגברים רק בדבר אחד – להיכנס לארגוני נשים ולעבוד בהם רק דרך הנשים. אני חושב שבכל שאר הדברים לא צריכה להיות חלוקה.

מתוך שיחה בסעודה בטורונטו, 19.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
דרכה של אימא
איחוד העולם מצוי בהרמוניה בין גבר ואישה
מטרה אחת לשנינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest