דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הוראותיו של יתרו

הוראותיו של יתרו

תורה, ספר "שמות", פרשת "יתרו", פרק יח' פסוקים כ"א – כ"ג:

"ואתה תחזה מכל העם אנשי חיל יראי אלהים אנשי אמת שנאי בצע ושמת עלהם שרי אלפים שרי מאות שרי חמישים ושרי עשרת : ושפטו את העם בכל עת והיה כל דבר הגדל יביאו אליך וכל הדבר הקטן ישפטו הם והקל מעליך ונשאו אתך: אם את הדבר הזה תעשה ומוך אלהים ויכלת עמד וגם כל העם הזה על מקמו יבא בשלום."

מדובר על התכונות של האדם.

אדם מתחיל לראות, אילו תכונות שבו עוברות תיקון תחת השפעת האור העליון, תכונת ההשפעה שמתגלה בו. רצונות מסוימים הופכים להיות קרובים לתכונת ההשפעה, ורצונות אחרים יותר רחוקים ממנה. הוא חוקר את ההדרגתיות שלהם ומארגן אותם בצורת פירמידה, מפני שמספר הרצונות המיוחדים הוא מועט, ואילו המרוחקים, התכונות היותר אגואיסטיות, הן רבות.

מאחר והתכונה שבאדם, שנקראת "יתרו", באה מתוך האגו, אז היא קשורה לרצונות, לשדרוג שלהם. כי האגו מורכב מחמש דרגות של רצון, וכאשר תכונת "משה" שבאדם מנסה להתחיל לתקן את המסה האגואיסטית, אז תכונת "יתרו" עוזרת לו.

המסה הזאת היא סוג של כל המסה של בני אדם, וזה רק בתוך אדם אחד. אם נאמר את זה בשפת הקבלה, אז זה "אח"פ דגו"ע". "גו"ע", זו תכונת "משה", ו"אח"פ", זה "עם ישראל", שאותו חייבים לתקן, זהו האגו, ולכן יתרו יודע כיצד לעבוד איתו.

משה, בהתאם לתכונת החסדים, "עם יד רחבה ולב רחב", לא מתאים לתיקון. האגו צריך להיות מתוקן לאט לאט, בהדרגה. ולכן כאן מופיעה תכונת "יתרו" ועושה סדר בתיקון.

ידיעות קודמות בנושא:
"בית הספר" של יתרו
"חייזרים" של העולם שלנו
שיחה על פרשת השבוע יתרו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest