דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / הולכים אל הלא-נודע

הולכים אל הלא-נודע

שאלה: במה נבדלת חכמת הקבלה מהפסיכולוגיה, שגם היא מלמדת את בני האדם כיצד להתקשר ביניהם?

תשובתי: החלק של המחקר המעשי בפסיכולוגיה הוא נכון ונכלל בחכמת הקבלה. חכמת הקבלה כוללת בתוכה את כל הידע על טבע העולם הזה. היא מספרת לנו על כל מה שמתרחש מתחילת הבריאה ועד סופה, ולכן היא כוללת בתוכה את כל המדעים של העולם הזה. הקבלה אינה מתארת אותם לפרטי פרטים, משום שזאת אינה מטרתה.

הפסיכולוגיה, כשיטת מעקב אחר צורות התנהגות פרטיות בעולם שלנו, הייתה נכונה עד היום. אולם השאלה היא עד כמה היא תישאר נכונה מכאן ולהבא, הואיל ואנחנו נכנסים לעולם חדש, גלובלי לחלוטין. מתחילה להשפיע עלינו המערכת הגלובלית, שלוקחת בחשבון לא את כל אחד באופן אישי או את היחס של כל אחד כלפי האחר, אלא מעריכה את כל אחד לפי הקשר שלו עם כולם, ואת כולם לפי הקשר עם כל אחד. בצורה כזאת איננו יודעים כיצד לגשת לעולם. אין לנו מדע שיוכל להסביר לנו גישה כזאת.

לא הצלחנו לפתח מדע על התנהגות המערכות האנלוגיות הגלובליות ועל חוקי הקיום של כל מרכיביהן, מפני שלשם כך אנחנו בעצמנו צריכים להשתנות מבפנים! האדם יכול לפתח רק צורות שקיימות בתוכו, בתוך הטבע שלו. אך אם אינני מרגיש את הקשר שלי עם כל היתר, אינני יכול לפתח מדע עליו. זאת כל הבעיה! עכשיו אנחנו נכנסים לעולם שאיננו יודעים עליו כלום! פשוט כלום! גם איננו יכולים לדעת, כל עוד איננו קשורים מבפנים בקשר הדוק עם כולם.

אם כך, רק המקובלים מסוגלים לפתח כעת עבורנו מדע על המציאות הרגילה, הגשמית, שמתגלה עכשיו לעינינו, ולא אף אחד אחר! כל היתר יהיו לגמרי חסרי אונים ולא ידעו מה לעשות עם הבעיות והאסונות שמתגלים. אף מומחה לא יוכל להציע דבר: לא הפסיכולוגים, לא הפיזיקאים, לא המתמטיקאים ולא הביולוגים.

לפתע נתחיל לגלות שכל המדע הקודם שלנו מפסיק לפעול במצב החדש הזה, מפני שפועלת עלינו רשת כוחות חדשה, אינטגרלית, שלוקחת בחשבון רק את הקשר הכללי בין כולם. אתם מבינים לאיזה מצב נקלענו?

לכן, עלינו להפיץ את חכמת הקבלה מהר ככל האפשר, כדי שהאנשים יבינו מה נמצא לפניהם. אם תהיה לפחות השתוקקות קטנה קדימה, הסכמה והבנה מינימלית, ידיעה כלשהי ורצון להבין – זה כבר ישנה את התמונה כולה ויקל מאוד את החיים בעולם.

ממש ברגעים אלו מתקדמת הסערה לכיוון אוסטרליה, ומה נשאר לאנשים? – רק לבכות. הם מנסים לחזק את בתיהם, לנעוץ עוד כמה מסמרים בקירות, אך האם זה יעזור מול הטבע הסוער?

מתוך שיעור בנושא "לימוד חכמת הקבלה", 04.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כולנו ב"חלון" אחד
"לְמַד קבלה! היא תפתח בפניך הכול!"
עכשיו אני מבין!

One comment

  1. אילנית לוי

    האנושות זקוקה לסגולה מספר הזוהר!ברגע שייפתח עליהם, כבר זהו!אין לדיין אלא מה שרואות עיניו. אנשים מאמינים בסגולות סרק כמו מיים קדושים וחוטים אדומים, אז צריך למצוא דרך, לפרסם את הסגולה הנפלאה שבספר הזוהר,שהשמועה הזו תגיע לכל אחד על פני הכדור.בתקופה לוחצת שכזו,אנשים כבר יהיו מוכנים לכל.. בהצלחה לכולנו…!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest