דף הבית / כלכלה / כסף / הוליווד נגד וול סטריט

הוליווד נגד וול סטריט

ידיעה: "שלוש שנים אחרי קריסת וול סטריט, החברה האמריקנית עדיין בהלם. נוכח אוזלת היד של התקשורת, ניצבים הקולנוענים בחזית המאבק בעוולות שוק ההון ואפילו הוליווד הנוצצת מתגייסת למלחמה בשיטה הקפיטליסטית, ממנה צמחה. איך כל זה קרה?

בסרטים רבים שיצאו בשלוש השנים האחרונות ניסו לנתח את המפלה הקשה שספגה הכלכלה האמריקנית, בגלל קברניטיה חפצי הרווחים המהירים. חוסר הצדק המשווע שנחשף והעוול שנגרם להמונים ברחבי העולם הן סיבות מספקות לסחוף את היוצרים הדוקומנטרים לתוך הפקעת המסועפת והסבוכה הזאת של קשרי הון ושלטון. אך מלבד תגובה טבעית זו, יש פה שינוי חזק ושורשי יותר – משהו שמאיים על הקפיטליזם עצמו.

הקולנוע מייצג גישה מעמיקה. הוא לא מתמקד בפרשיות הספציפיות או מתחקה אחר האשמים במצב, אלא חושף את הכשלים בשיטה עצמה – מסביר למה קפיטליזם הוא רע. לא רק בארצות הברית, אלא בכל העולם.

הרוח החדשה המנשבת בקולנוע האמריקני – רוח שהפכה לסופת הוריקן מאז האסון הכלכלי של ארצות הברית – מביאה את היוצרים, וכנראה גם את הצופים, לשאול את עצמם האם כלכלת שוק חופשי זה לא חרטא שמישהו מנסה למכור לנו?

בסרטים ההוליוודיים יש שיח פוליטי מקודד. ישנם קולות אנטי-קפיטליסטים רבים בארצות הברית, אבל אלה מוסטים לשוליים על ידי אמצעי התקשורת המרכזיים. עם זאת, הקולות והמראות הללו מופיעים בסרטים אלו".

התייחסותי: הזמן פועל לטובת גילוי האגואיזם וכל מה שנבנה על בסיסו. זה אמנם הטבע שלנו, ואיננו מסוגלים לתאר לעצמנו כיצד לבנות משהו מחוץ לו, ובכל זאת, החיים דוחפים אותנו ליצור בינינו יחסים הפוכים מהאגואיזם, ונצטרך לחפש את המימוש של התכונה ההפוכה ממנו – תכונת ההשפעה והערבות ההדדית.

ידיעות קודמות בנושא:
סופו של הקפיטליזם
האם הקפיטליזם נכשל – 3
הדרך אל המצב הפוסט-אפוקליפטי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest