דף הבית / חינוך, ילדים / ההתפקחות האיטית של האגואיסטים

ההתפקחות האיטית של האגואיסטים

שאלה: כשאנחנו מלמדים את הילד לבוא במגע עם חפצים של העולם החיצון, אנחנו אומרים לו: "המגהץ חם, אסור לגעת בו". אבל, בכל מקרה, הוא ייגע, ייכווה, ויבין שזה חם, כואב. כשאנחנו מדברים על כך שהאדם, בכך שמפר את החוקים האינטגרליים, הוא בעצמו מקלקל לעצמו את החיים, זה לא ברור לו, מפני שאין לו כזאת הבנה ליניארית…

תשובתי: האם אנחנו מנסים הכול דרך התנסות? אם אני עומד על קצה ההר, אני בהכרח חייב לקפוץ כדי להבין שאסור לקפוץ?!

כלומר, קיימות איזה שהן אפשרויות להסביר לאדם על דוגמאות לא מזיקות, שזה רע: "תקפוץ מגובה של שני מטר. אה, כואב, לא פשוט, קיבלת מכה, אולי אפילו שברת את הרגל. כלומר, יותר אתה לא תעשה את זה". מדוגמאות קטנות כאלה אנחנו יכולים ללמד אותו אודות משהו גדול יותר.

כך גם כאן! אנחנו יכולים להראות את כל זה לאדם. זה הכול תלוי בהשכלה, ורק אחר כך מגיע החינוך. כאן צריכים לעבוד פסיכולוגים רציניים מאוד, אנשים שעוסקים בדעה חברתית, בשינוי שלה, בתמרונים, לא משנה במה, כלומר, כל אלה שמבינים איך לעבוד עם החברה.

לפנינו נמצאים חוקים אובייקטיביים של הטבע! לפנינו נמצאים קשרים אובייקטיביים! אנחנו כבר נכנסנו לתוך המערכת הזאת, ורואים כיצד כולם מקושרים זה עם זה. אז לאן אפשר לפנות?!

אותו הדבר גם במשפחה. המשפחה תמיד הייתה פחות או יותר אינטגרלית, האגואיסטים איך שהוא הסתדרו ביניהם יחד, הרי היה צריך לתמוך זה בזה, מפני שלהתנתק היה עוד יותר גרוע. והיום, כשאפשר להתנתק, אז כולם מתפזרים לכיוונים שונים.

שאלה: יוצא, שדווקא החוסר בתגובה מיידית לתוצאה של המעשים שלי הופכת את המערכת של החינוך וההשכלה האינטגרליים להכרחית?

תשובתי: לא. אנחנו נראה את זה מהר מאוד. אני רואה את זה לפי היחסים החיצוניים, לפי הפוליטיקה החיצונית בין המדינות. אם בעבר אפשר היה לתכנן לעשרות שנים קדימה, אז היום זה בלתי אפשר, מפני שאתה תלוי בכמות גורמים אין סופית. היום היריבים הקודמים צריכים להבין עד כמה הם מקושרים הדדית, אם לא באופן ישיר, אז דרך כמה "גלגלי שיניים", ואף אחד לא יכול לברוח מהאחר. הם כמובן יכולים "למלמל" משהו, אבל יחד עם זה צריכים להבין, שיכול להיות רק ניצחון משותף או מפלה משותפת, ולא ניצחון של אחד על השני. כל זה הופך למוחשי.

תדבר היום עם מדינאים או עם אנשי צבא. הם כולם אומרים שהיום אסור שתהיה מלחמה, זו פשוט התאבדות. אם אתה יוצא למלחמה, זה אומר, בראש ובראשונה, שאתה מציב את עצמך מול מכה ולא תברח מזה לשום מקום. מה גם, מאחר ואתה מקושר להרבה מדינות, להרבה אויבים, אתה בזה מנתק הרבה מאוד קשרים, מפר את המערכת האינטגרלית הכוללת. אתה אפילו לא מתאר לעצמך, כיצד כל זה ישתקף עליך בהשפעה שלילית.

היום אנחנו רואים את זה על הדוגמה של היחסים ההדדיים הבינלאומיים. האגואיסטים כבר מבינים את זה, אף על פי שעדיין הם אינם מסוגלים להסתדר עם זה.

מתוך שיחה מס' 35 על החינוך האינטגרלי, 29.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חקירת הטבע היא הדרך לפיתרון בעיות
תפקח את העיניים, אתה הרי גורם נזק לעצמך
כפר גדול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest