דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להגיע לדרגה הגבוהה ביותר של הטבע

להגיע לדרגה הגבוהה ביותר של הטבע

שאלה: עכשיו מתגלה לנו העדות לכך, שההתנהגות הליניארית האגואיסטית, לא רק שלא מביאה יתרונות, אלא להיפך, גוררת אחריה רק תופעות שליליות. למה העולם פתאום הופך לאינטגרלי, ועד עתה היה ליניארי? למה זה התחיל להתגלות דווקא בזמנינו?

תשובתי: אם מדובר על הלימוד של 99% מהאוכלוסייה, אז אנחנו פשוט אומרים להם על העדות שמגלים בטבע. אנחנו לא חייבים לדעת את מחשבת הטבע, אנחנו חייבים לראות את החוקים שלו: איך, החל מאמצע המאה שעברה, החברה העולמית שלנו, בכך שהשיגה רמה מסוימת, הפכה בהדרגה לאינטגרלית.

אבל אם מדובר על 1%, על המקובלים…

בשנות השלושים של המאה שעברה, בעל הסולם כתב, שכל העולם מהווה משפחה אחת. כמובן, שבמצב כזה לא יכולים להיות מנצחים ומנוצחים לא במלחמות, לא בהספקה אחד לשני, בכלום, כלומר אנחנו כבר היינו צריכים להגיע להכרת האינטגרליות שלנו. לצערי, אף אחד לא שמע בקולו, ולכן התפתחה מלחמת העולם השנייה.

אבל בעיקרון, מנקודת מבטה של חכמת הקבלה, ההכרח של האינטגרליות שלנו נקבע בזה, שאנחנו צריכים להגיע לדרגה הגבוהה ביותר של הטבע. אנחנו לא צריכים להפוך לסתם מקושרים הדדית אינטגרלית בינינו, כל זה מהווה רק סיבה, תנאי, לכך שאנחנו נצא לדרגה הבאה של הבריאה, למדרגה הבאה, ונתחיל להתקיים בעולם של כוחות הניהול. זהו הייעוד שלנו.

זהו מימד אחר לגמרי, מעל לזמן, תנועה ומקום, שבו דווקא פועלים החוקים האלה, שהפיזיקה הקוונטית קצת נוגעת בהם. למעשה, גם הפיזיקה הקוונטיות וגם מדענים רבים אחרים מדברים על אותו המרחב שאליו אנחנו נכנסים עם הכוחות הפנימיים שלנו, עם השׂכל והרצון, אבל רק אם הוא יהיה כמו כל הטבע, לא אגואיסטי, אלא סגור במערכת אחידה חלקה לחלוטין. האבולוציה של הטבע שאותה אנחנו מגלים מובילה אותנו לזה.

יותר מזה איננו יכולים לומר דבר, מפני שהקבלה גם כן מהווה מדע, רק מדע שמביט קדימה, ולא יותר מזה. היא מבוססת על ההשגה של האנשים, המקובלים, שמחוברים בצורה אינטגרלית ביניהם, שהשיגו כזה מצב, כאשר בהימצאם בתכונת ההשפעה, ולא הקבלה, התעלו מעל האגו שלהם ועובדים איתו מבחוץ, לטובת האחרים. ואז הם מתחילים להרגיש את הטבע הזה ולומדים את חוקיו כבר דרך התכונה האינטגרלית החדשה שלהם, שיצרו בתוכם בעצמם.

מתוך שיחה מס' 35 על החינוך האינטגרלי, 29.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
השלב הבא בהתפתחות האנושות
האגו משנה צורה
קפיצה לתוך מימד חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest