דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההתעוררות של ה"נקודה שבלב"

ההתעוררות של ה"נקודה שבלב"

אם האדם לא היה מקבל את ה"נקודה שבלב", הוא אף פעם לא היה מתעורר והיה נשאר בדרגות הדומם, הצומח והחי. מכאן אנחנו רואים, עד כמה חשוב לאלו שהתעוררה בהם ה"נקודה שבלב", לממש את ההשתוקקות הזאת בכל האמצעים האפשריים ולא להסתתר ממנה מאחורי שום עסקים אחרים.

צריך לעזור לכל אותם האנשים האלה שקיבלו התעוררות, מפני שהם באמת המיוחדים והנבחרים בעולם הזה. אפשר לבטל את המחיצה שמפרידה את האנושות מהבורא רק בעזרתם. וכל היתר יצטרפו אליהם ויעזרו להם, באותה המידה עד כמה שתתגלה בהם הנכונות. זו גם כן עבודה קדושה.

במידה שאנחנו נבטל את המחיצה, אז הכוח שלה יהפוך מכוח ההתנגדות לכוח שמסייע לחיבור. כמו בסכימה אלקטרונית שבה לכל רכיב יש התנגדות. ואם מחברים את הסכימה הזאת לספק כוח, אז בהתאם להתנגדות הזאת הרכיב יתחיל לעבוד, כלומר יהפוך לחלק המועיל. ככל שהוא מתנגד יותר, כך העבודה גדולה יותר, הוא יכול לעשות ולהביא יותר תועלת.

אותו הדבר קורה גם עם היצר הרע. כאשר הוא הופך ליצר הטוב, אז דווקא בזכותו אנחנו עולים ב- 125 מדרגות. על פני כל ההתנגדות שלו אנחנו מתחברים פי תר"ך (620) פעמים חזק יותר מאשר קודם. כי בהתחלה בעולם אין סוף אנחנו בכלל לא הבנו האם אנחנו נמצאים בפירוד או בחיבור. היינו קיימים כמו עובר במעי אימו, שכך הוא נברא ואינו מכיר שום דבר אחר.

מה שאם כן, לאחר השבירה והפירוד, בכך שמגלים כל פעם את המחיצה מצד שמאל, ומבטלים ומתקנים אותה מצד ימין, כדי להשתמש ב"קו האמצעי" במטרה להתחבר, אנחנו מגלים את כל העומק של האהבה והחיבור. וכך כל הרע הופך לטוב, "מלאך המוות" הופך להיות "מלאך הקדוש".

צריכים לראות באגו מלאך אמיתי, כלומר כוח מיוחד שמעלה אותנו לדרגת "אדם". וכל הפירוד הזה היה דרוש כדי שאנחנו נגלה את העומק שבחיבור, נבין אותו, נרגיש אותו לכל עומקו. שאנחנו לא נתקיים בו בצורה פאסיבית, כמו עובר במעי אימו, שאינו יודע ואינו מבין כלום, אלא שאנחנו נשתתף בו כמו "שני המאורות הגדולים", כשווים, כמו שני אהובים שקשורים בקשרים הדדיים לאחד שלם. רק במקרה כזה אנחנו באמת נוכל לשמח זה את זה.

לכן, החזרה והחיבור של האיבר הנחתך מהגוף חזרה לגוף זו לא סתם חזרה, אלא היא מקנה להם להפוך להיות כאחד שלם לפי המשיכה והנטייה בין שניהם. ולכן זה כבר נקרא דבקות.

מתוך שיעור על המאמר "מאמר לסיום הזוהר", 13.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מחיצה בדרך להשפעה
כיצד נוצר יסוד החיים?
הפיכתו של "פרעה" ל"מלאך הקדוש"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest