דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד נוצר יסוד החיים?

כיצד נוצר יסוד החיים?

שאלה: מה יקרה כשאנחנו נתחבר? כיצד זה יעבוד?

תשובתי: זה חיבור שנבנה מעל להרגשת הפירוד. כי אנחנו השגנו אותו בעצמנו, וההשגה מבוססת על ההשוואה בין שני המצבים המנוגדים. מעל ההתנגדות ביניהם אנחנו מגלים את ההשגה שלנו.

זה כמו נגד במערכת חשמלית, שכאילו מתנגד לקשר בין שתי נקודות, עושה ביניהן התנגדות. אבל אם מחברים את הרשת הזאת לשני קטבים, יוצרים הפרש פוטנציאלי, אז דווקא על ההתנגדות הזאת אנחנו יכולים לברר מהו ההפרש הזה, מה נמצא בקוטב אחד ומה נמצא בקוטב השני, בכך שמבררים את ההפרש והיחסים ביניהם. כל זה מתברר דווקא על הנגד, על כוח ההתנגדות.

על הבסיס הזה בנויה מערכת החיים, מהחיבור של חלקיקים מנוגדים. אחר כך החלקיקים האלה מתחברים לאטומים והאטומים למולקולות, הכול מתחבר על בסיס של דבר והיפוכו, פלוס עם מינוס.

הודות לכל מיני החיבורים בין החלקיקים החיוביים והשליליים נוצרים חומרים שונים. כאלה תכונות פנימיות מנוגדות אופייניות לכל חומר, לכל היסודות של הטבלה המחזורית. ואחר כך החיבור הזה בין פלוס ומינוס הופך למאוד מורכב ורבגוני. מופיעות בו כאלה תכונות מיוחדות, שהופכות את ההיווצרויות האלה לתאים חיים.

זו כבר לא מערכת סטאטית, איפה שפלוס ומינוס מחוברים ביחסים קבועים זה לזה, אלא כזאת מערכת שבה היחס הזה מתחיל להשתנות. ומכאן מתחיל להיווצר יסוד החיים.

לתחתון כבר ניתנה האפשרות לא להתקיים סתם בדבקות עם העליון, כמו בהתחלה בעולם אין סוף, או בפירוד איתו, כמו לאחר ירידת העולמות עד לעולם הזה עצמו, אלא גם להתחיל לבצע תנועות עצמיות כלפי העליון. זה כבר שינוי מדרגת ה"דומם" לדרגת ה"צומח", ואחר כך לדרגת ה"חי" ולבסוף לדרגת ה"מדבר". כך נעשית העלייה במדרגות.

בדרך כזאת נוצרים החיים בעולם הזה, וכך זה גם מתרחש בעולם הרוחני בזמן התקדמות האדם וביטול המחיצה שמבדילה אותו מהבורא.

מתוך שיעור על המאמר "מאמר לסיום הזוהר", 13.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הפיכתו של "פרעה" ל"מלאך הקדוש"
ההתעוררות של ה"נקודה שבלב"
מחיצה בדרך להשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest