דף הבית / קבלה ומדע / טבע / ההתחממות הגלובלית גורמת לדיכאון ולהפרעות נפשיות

ההתחממות הגלובלית גורמת לדיכאון ולהפרעות נפשיות

laitman_41_70.jpg

מתוך דו"ח של המכון לאקלים ושל Brain and Mind Research Institute, אוסטרליה: "הגידול במספר מחלות הנפש קשור לשינויי האקלים. אובדן הסולידאריות החברתית נוכח תופעות הטבע הקיצוניות הקשורות לשינויי האקלים, יכול להוביל לגידול בכמות מקרי החרדה, הדיכאון, הלחץ הפוסט-טראומטי והשימוש לרעה בחומרים פסיכואקטיביים.

שינויי האקלים, הבצורות והציקלונים, מגדילים את שיעורי הדיכאון, החרדה, הלחץ הפוסט-טראומטי והתלות בסמים. כל אדם חמישי סובל מלחץ, הרגשת ייאוש וטראומה רגשית. אסונות הטבע מגדילים את כמות מקרי החרדה בקרב ילדים. לאחר סופת ציקלון, אחד מכל עשרה מתלמידי בתי הספר היסודיים הראה סימנים של לחץ פוסט-טראומטי.

כפי שמציין פרופ' יאן היקי (מהמכון לחקר המוח והנפש), בצורת אחת בלבד הובילה לעלייה של עד 8% בשיעור ההתאבדויות. יתר על כן, על פי התחזיות הרשמיות, הבצורות והציקלונים יאיימו על תושבי כדור הארץ בתדירות הולכת וגוברת. תופעות הטבע הקיצוניות יכולות להפוך בעתיד לגורם העיקרי שמשפיע על בריאותם הנפשית של בני האדם".

תגובתי: אבל דווקא האדם, מפני שאינו שואף לאיזון עם הטבע, הוא שגורם לטבע להשתנות ולאבד את היציבות. ואז הטבע כבר מגיב לשינויים האלו בצורה שלילית. מפני שהטבע מורכב ממספר חלקים: דומם, צומח, חי ומדבר. המדבר הוא החלק הגבוה ביותר של הטבע, לא בזכות הגוף החי שלו, אלא בזכות הרצון והמוח שלו.

משך אלפי שנים הטבע פיתח את הרצון והמוח של בני האדם. כל עוד הם התפתחו, הטבע לא הציב בפניהם מכשולים. אך בסוף המאה הקודמת, הסתיימה ההתפתחות האינדיבידואלית של הרצון והמוח בכל אדם. מאז והלאה, הטבע התחיל לחבר את הרצונות והמוחות של בני האדם לרשת גלובלית ואינטגרלית אחת. העולם הפך לגלובלי וקשור אינטגרלית. רשת הקשר בינינו גרמה לנו להיות תלויים זה בזה.

אך הרצון והמוח נשארו אגואיסטיים, ולכן הם מנוגדים לאותה הרשת. וככל שמתקדם תהליך ההתקרבות המתמדת, הרצון והמוח מגלים יותר ויותר שנאה ומשברים, כי אגואיסטים אינם מסוגלים לפעול ברשת הכללית. ומפני שהרצון והמוח של האדם הם עליונים, כלומר משפיעים יותר על רשת הקשר בין כל חלקי הטבע – הרי שהאדם סובל יותר מכולם, ובכל המישורים.

הגיע הזמן שכולנו נסיק את המסקנה המתבקשת. הרי בכל מקרה הטבע ידחף אותנו לכך! אז כדאי שנתחיל להתעסק בשינוי הטבע הפנימי שלנו – האגואיזם.

ידיעות קודמות בנושא:
דיכאון: עובדות וסטטיסטיקה
מכת התאבדויות ביפן
הדיכאון מתפשט בעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest