דף הבית / כללי / נכונותם של העשירים לשלם תמורת שלווה לא תעזור

נכונותם של העשירים לשלם תמורת שלווה לא תעזור

photo_rav_gh70_218.jpg

דעתו של ביל גרוס, מנכ"ל Pacific Investment Management Co: "המשבר הכלכלי העולמי מוביל למיתון קשה בכלכלות ארה"ב והגוש האירופי. המלחמה בין העשירים לעניים הביאה לירידה ברווחי אגרות החוב של ממשלת ארה"ב".

ידיעה: "ממשלת איטליה מתכוונת להעלות פי 2 את המס לספורטאים. איגוד הכדורגלנים האיטלקים הכריז על כוונה לשבות. הממשלה תכננה להטיל מס על האזרחים האמידים, אולם לאחר מכן ויתרה על הרעיון הזה".

ידיעה: "נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו הכריז שהעסקים הפרטיים צריכים להתחלק ברווחיהם עם הממשלה, והבטיח להשקיע את הכסף הזה בעזרה סוציאלית לאזרחים".

ידיעה: "המיליונרים של גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד וארה"ב מבקשים שיטילו עליהם מיסים גבוהים, כדי להימנע מתוכנית צנע מדינית ולבלום את הקרע בין העניים לעשירים:

  • באיטליה, יו"ר חברת פרארי, לוקה די מונטזמולו, הכריז שהוא יכול לשלם יותר מיסים.
  • הממשלה הסוציאליסטית בספרד מטילה מס רכוש, שבוטל לפני שלוש שנים".

תגובתי: שום העברת כספים בין חלקים שונים של החברה לא תועיל. אין ספק, מוכרחים למגר את העוני והקבצנות ולהביא את כולם לרמת קיום נורמלית. אך למעלה מזה, הבעיות לא ייפתרו על ידי הזרקות כספיות! האנשים לא יבינו מה הם בדיוק רוצים.

בעיית הקיום בעולם שיצא משליטה מורגשת על ידי כולם. אבל אף אחד אינו רואה את פיתרון הבעיה. זאת מפני שפיתרון הבעיה לא נמצא ברמה השטחית של הרצונות והמחשבות האגואיסטיים שלנו, שבה תמיד פתרנו את בעיותינו הקיומיות, אלא בעלייה מעליהן, למישור היחסים האלטרואיסטיים.

עדיין קשה לנו להפנים את העובדה שיש לנו כאן עסק עם הטבע, שמפתח אותנו לפי התוכנית שלו. נדמה לנו שאנחנו מעליו, על אף שכל מה שנמצא בנו נוצר על ידי הטבע, והוא גבוה מאיתנו.

הסיבה של ההסתכלות על הטבע מלמעלה, היא מפני שהכוחות העליונים של הטבע נסתרים מהאדם. הם נסתרים דווקא בגלל השלמות שלהם, אך לאדם נדמה שהם פשוט לא קיימים, והוא האדון היחיד לעולם. לכן האדם התרגל, לאורך כל ההיסטוריה שלו, לעשות בעולם כל מה שמתחשק לו: הכול מותר, אין אחריות, אף אחד לא דורש דין וחשבון.

אבל הזמן הזה עבר. חלפה הילדות חסרת הדאגות. מתחילים החיים הבוגרים – יש לשלם על הכול, אפילו על הרצונות והמחשבות שלא מומשו. הרצונות והמחשבות של האדם נקלטים על ידי מערכת הטבע שבה אנחנו נמצאים. אם מחשבותינו ורצונותינו הם אגואיסטיים – הם מזיקים לאחרים וגורמים להשלכות שליליות, ולהיפך, אם הם טובים – הם גורמים לתוצאות חיוביות.

אין ספק שזה נראה כמו מיסטיקה או דת, אבל נצטרך להתחיל לחשוב על זה, לחקור ולגלות שאנחנו מוקפים בכוח הכללי של הטבע, שאיתו אנחנו חייבים להתחשב, ולנסות להיות באיזון איתו. כשם שאנחנו לוקחים בחשבון את הכוחות הפרטיים המוכּרים לנו: כוח המשיכה, הכוח האלקטרוסטאטי והאלקטרומגנטי, וכן הלאה. הפרת חוקי הטבע גורמת ייסורים למפר אותם.

לפי מידת ההתפתחות שלנו, אנחנו חייבים, כמו אדם בוגר, לציית ליותר ויותר חוקים. היום, הדרישה לקיים את חוק האיזון עם הטבע מתגלה לא לכל אחד מאיתנו באופן פרטי, אלא לכל האנושות בכללות. כדי שכל האנושות תקבל צורה אחידה ושלמה בקשר ההדדי שלה (הערבות ההדדית) ובכך תשתווה לחוק הכללי של הטבע: להחזיק בהרמוניה את כל החלקים של הגוף האחד הזה.

הפיתרון: העשרים צריכים להשקיע בחינוך החברה לערבות הדדית, בהסברת החוקים החדשים של העולם: החוקים הגלובליים, האינטגרליים. זה יאפשר לחלק מחדש את העושר והמותרות עד השגת איזון חומרי והרמוניה רוחנית.

ידיעות קודמות בנושא:
עשירי צרפת: "קחו מאיתנו יותר מיסים!"
המתאגרף, המשקפופר, והצדק החברתי
בנוגע לדקויות של המיסוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest