דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההסתרה עשתה מהקוף אדם

ההסתרה עשתה מהקוף אדם

כל העבודה שלנו היא על ההסתרות. אם הכול היה גלוי, מה היה נשאר לנו לעשות? ההסתרה מאפשרת לי להיות עצמאי ולקבוע בעצמי את העבודה שלי ואת המעמד שלי.

ילד קטן הוא בינתיים טיפש יותר מאיתנו ואינו מבין את מה שאנחנו מבינים. אבל דווקא חוסר הידיעה הזאת מאפשרת לו בהמשך להתעלות גבוה יותר ולהפוך להיות חכם יותר מאיתנו! זה יעזור לו לקבל מאיתנו את מה שאנחנו ידענו, וחוץ מזה, הוא גם יוסיף לזה מעצמו.

אילו הוא היה יודע מייד את מה שידוע לנו, הוא לא היה גדל! לכן בהמה, שנולדת עם כל האינסטינקטים הטבעיים, מקבלת תוך מספר ימים את כל ה"תוכנה" המלאה שלה, וזה הכול, היא כבר לא מתפתחת הלאה.

כל ההתפתחות שלנו מתבצעת בזכות ההסתרה, בזכות זה שאין לנו שום דבר, ובהדרגה, לאחר המון בירורים, אני בונה את האישיות החדשה שלי, שאינה דומה לאחרים ונמצאת מעל לקודמים לי. ואם שום דבר לא היה נסתר, לא היה לי מה להשיג. ההסתרה מאפשרת לנו לעלות ולהבין.

אם הייתי מקבל הכול מן המוכן, לא הייתי מבין מה קורה. אך בזכות זה שאני בונה בעצמי כל פרט, מחבר יחד את הפרטים, ומרכיב בעצמי את מלכות דאין-סוף, מתוך האישיות שלי, מתוך הנקודה שלי – אני משיג את הבריאה מן הקצה עד הקצה.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 01.09.2011
ידיעות קודמות בנושא:
ללא הסתרה לא ניתן להשיג שלמות
מאחורי הפשטות מסתתרת חכמה
ממה נבנית דמות הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest