דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההמצאה האקטואלית ביותר

ההמצאה האקטואלית ביותר

כנס החינוך האינטגרלי, סדנה מס' 5

שאלה: אני מבין, שצריך להתכלל בקבוצה ולכוון לשם את כל המחשבות שלי, אבל מאיפה אפשר לקחת כוחות כאשר אני נזרק מהמצב הזה? מה לעשות כדי שכוחות כאלה יופיעו אצלי?

תשובתי: הדבר הטוב ביותר שהמציאו בזמנינו, זו הסביבה, שבאופן כלשהו יכולה לעורר אותי.

חוץ מזה, אפשר להשתמש בשעון מעורר או בפלאפון שנדלק אוטומטית, מעורר וממריץ אותי על ידי מוזיקה או שירים. אבל העיקר זה החברים שמתקשרים אליי מעת לעת, ומתחילים להתעניין במעשים שלי. אני ודאי, לא רוצה לענות להם, אבל נאלץ לשמור על השיחה וזה מוציא אותי מהמצב הלא טוב.

רק הסביבה מצילה אותנו. מה בכלל קיים ביקום? אני או העולם. כלומר, אם לא אני, אז העולם.

לכן כאשר אני מרגיש ריקנות, הרפיה, ערפול בראש, חוסר השראה והתרוממות רוח, לא שומע, לא זוכר מה היה אתמול, זה אומר שצריך למלא את זה בגדלות הקבוצה והבורא.

מאיפה אפשר לקחת את הגדלות הזאת? ודווקא כאן נבדק, עד כמה אני מקושר עם הקבוצה, עד כמה אני חייב להם משהו.

נניח, שיש לי חום ואני לא מרגיש טוב ומהחדר הסמוך הילד צועק, אז האם אני קם או לא? קם. אני הולך אליו? כן. עושה כל מה שצריך? כן. לאט לאט מתאושש? כן. מה לעשות, זאת החובה שלי.

האם אני קשרתי את עצמי באופן זהה לקבוצה עם ההתחייבויות שלי כלפיה, כי אני הרי צריך לקום, לבוא למטבח, לעזור במשהו לחברים? האם אני קם לפנות בוקר כדי לבוא לשיעור ולשבת שם אפילו שאני ממש נרדם? אני מדבר באופן רציני לחלוטין! אני עברתי את כל זה על עצמי. ללא זה, שום דבר לא יצליח! כמו שאומרים: "הרופא אמר: "לחתוך!", אז צריך לחתוך".

ואותו הדבר גם מצד הקבוצה. האם הם מושכים אותי אליהם באוזן? האם הם מוציאים אותי מהביצה? הם חייבים לעשות את זה, אם חתמתי איתם על הסכם. אחרת, בשביל מה אנחנו ביחד? רק בשביל זה. כך גם כתוב: "אין האסיר מוציא עצמו מבית האסורים", רק הקבוצה, הסביבה, כוח הסביבה.

אני צריך להיות חייב לקבוצה כמו לתינוק שלי שבו אני מטפל, אפילו כאשר אני מרגיש את עצמי רע. והקבוצה, בתורה, חייבת לטפל בי כמו בתינוק, אפילו אם נעלמתי משדה הראייה שלה: "משהו קרה לו, נראה שהוא שותק". צריכה להיות כזאת דאגה, כמו אצל הורים שדואגים לילדיהם.

אם אנחנו לא נבנה כאלה יחסים, שום דבר לא ייצא! כל המצבים האלה עוברים עלינו רק כדי שאנחנו נחזק את הקשר בינינו.

מתוך סדנה מס' 5 בכנס החינוך האינטגרלי, 04.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
עצה מעשית מניסיון אישי
ביחד קל לעבוד, ולבד קל להרוג את הזמן
שדה הקרב, זה אני בעצמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest