ההמון שבפנים

thumbs_43_100_wp.gif

שאלה: להלן תקציר ידיעה שהתפרסמה בeconomist : כולנו יודעים שקל יותר לפתור בעיה יחד. מסתבר שקיימת תופעה הנקראת "חוכמת ההמון": כששואלים מספר רב של אנשים שאלה כלשהי, ההסתברות שממוצע התשובות יהיה נכון גבוהה יותר מאשר תשובתו של כל פרט.

פסיכולוגים גילו שתופעה זו קיימת גם בתוך כל אחד מאתנו. זאת אומרת, אם אדם עושה שני ניסיונות לנחש תשובה נכונה בזמנים שונים, הניחוש שלו יהיה מדויק יותר מאשר אילו היה מנחש פעם אחת בלבד. אם ניסיון הניחוש השני לא נעשה מיד אחרי הניסיון הראשון אלא זמן מה לאחר מכן, הדיוק הכללי של ניחושיו גובר. יחד עם זאת, דיוק הניחוש של אדם אחד מהווה 30 אחוז בלבד מהדיוק של ניחוש ממוצע של קבוצת אנשים גדולה.

שאלתי היא, היכן האינדיווידואליות של הפרט, אם ניחושיו יכולים להשתנות? ומהיכן מגיעים הניחושים השונים?

תשובה: הם מגיעים מאותו שדה מידע כללי – מהנשמה הכללית. כולנו קשורים במערכת אחת, ולא חשוב אם במודע ואם לאו. לפי חוכמת הקבלה, אנו נמצאים עדיין במצב של תת הכרה יחסית למערכת זו, במצב של תרדמה.

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/U5Gtc

One comment

  1. ספרא דצניעותא/ אות ו

    ו) סתרא גו סתרא וכו' : סתר בתוך סתר נתתקן ונזדמן בגלגולת אחת שהיא כתר של א"א המלאה טל הבדולח, שהוא חכמה סתימאה דא"א. ונמצא שחכמה דא"א שהוא סתר אחד יצאה ונתקנה בתוך הכתר דא"א, שהוא סתר ב'. ובדרך זה נזדמן הארת ראש הא' שנקרא רדל"א, להאיר לתחתונים הקרום של האויר, שבין גלגלתא לחכמה סתימאה, נזדכך וסותם. אלו שערות הראש דא"א הנקראות צמר נקי, תלויות במשקל. רצון הרצונות מתגלה, במצח דא"א, ע"י תפלות התחתונים. השגחה מעין פקוחה, שלא ינום, ושומר תמיד, נתקנה בעינים דא"א והשגחה של הפרצופין שלמטה תלויה בהשגחה זו העליונה דא"א. וב' נקבים של ממלא מקום השלטון, שה"ס החוטם, המעורר רוח חיים לכל. פרדשקא פירושו ממלא מקום השר, כמו פרדכש (מגילה י"ב ע"ב).

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest