דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההיסטוריה של כל העולם, זאת הדרך לערבות

ההיסטוריה של כל העולם, זאת הדרך לערבות

מאמר ה"ערבות" הוא המאמר החשוב ביותר מכל יתר המאמרים של בעל הסולם. מפני שזהו מאמר מקורי שמדבר על שורש העבודה שלנו. המאמר מסביר מדוע נברא עם ישראל, גם בהיסטוריה וגם בתהליך הכללי של ההתפתחות, מדוע הוא חייב להיות החוט המקשר שצריך להעביר את שיטת התיקון מהבורא לנבראים, מדוע השיטה הזאת צריכה להגיע דרך קבוצה מיוחדת שנבדלה משאר האנושות עוד בתקופת בבל העתיקה, בזמן החורבן, שאותו מסמלת בבל. דווקא משם נוצרה אותה הקבוצה, שכעבור זמן רב שנדרש להכנת האנושות ולהכנה עצמית, מעבירה את שיטת התיקון לכל העולם. כמו כן, בעל הסולם מסביר מה הם היחסים ההדדיים בין אותה הקבוצה ושאר העולם, אילו תהליכים צריכים לעבור שני הצדדים, וזאת בעצם כל ההיסטוריה שלנו.

והדבר העיקרי בכל ההיסטוריה הזאת הוא המצב הנוכחי. אנחנו הגענו, מה שנקרא, לתחילת הסיום, לשלב הסופי, למערכה האחרונה, ועכשיו אנחנו צריכים לממש את שיטת התיקון. וזה לא מספיק לממש את השיטה על עצמנו, בכך שמתגברים על הדחייה על ידי ההתעלות מעל לאגו, בכך שמתחברים בינינו ובתוך החיבור הזה מגלים את האור העליון, את הבורא. אלא אנחנו חייבים להעביר את האור לכל אומות העולם, ודווקא בזה אנחנו מממשים את השיטה. צריכים להביא את בני האדם למדרגה שעליה נאמר: "וכולם ידעו אותי למקטנם ועד גדלם". ואז כולם יגלו וישיגו את הבורא, כל אחד בהתאם לכלים שלו, וכולם יחד יתחברו ויגלו את האור האחד, ואז הבורא יהיה מגולה בכלי הכללי.

זה מה שאנחנו לומדים ממאמר "הערבות". ומתוכו אנחנו יכולים להעביר כל מיני קווים ולברר את מה שמוטל עלינו, בראי של ההיסטוריה, החינוך, התרבות, האירועים בעולם. מכאן נהיה מובן מדוע העולם היה צריך לעבור דרך כל מיני תהליכים ותקופות, בנטייה לחופש, לעושר, לשליטה, לכבוד, למדע… אנחנו מבינים מדוע בסופה של ההתפתחות האגואיסטית הזאת הוא צריך לשקוע במשבר, מה מתרחש בשלב הנוכחי ומה עוד יתגלה לנו, לפני שהעולם באמת יבין שהוא זקוק לתיקון יסודי ולא לתיקון חיצוני.

כי העניין הוא לא בטבע הסובב ולא במערכות החיצוניות, אלא דווקא בנו עצמנו, בינינו, בקשר ההדדי בינינו, אנחנו צריכים לקבוע מערכת חדשה שמקשרת בין בני האדם. ולצורך זה צריך לשנות את הטבע שלנו. אנשים אגואיסטיים לא יכולים, כמו קודם, לספק לנו איזה פיתרון למצב הנוכחי. המצב שלנו יכול להשתנות רק אם אנחנו נשנה את עצמנו. אז אנחנו נשנה את רשת הקשר בינינו, ובזה ישתנה העולם.

כל זה בכללות, הוא תוצאה מאותו היסוד שמתאר בעל הסולם במאמר "הערבות".

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 03.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מה שבפנים, זה גם מה שבחוץ
בובת בבושקה מורכבת מבפנים
התפתחות הערבות לאורך ההיסטוריה האנושית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest