דף הבית / חינוך, ילדים / ההבנה של השיטה האינטגרלית

ההבנה של השיטה האינטגרלית

Laitman_2011-09-27_1336_w.jpg

מתוך הרצאה באוניברסיטת שאוליי:

בכך שאנחנו מבינים שאנחנו נמצאים בספירה ענקית סגורה שכל הזמן מפתחת אותנו, אנחנו פשוט צריכים לחקור את החוקים שלה ולנסות בצורה המקסימאלית לפעול על פיהם. ואז, מטבע הדברים, יהיה לנו טוב.

עכשיו אנחנו מכינים הופעה ומצגת באומות המאוחדות על התוכנית של החינוך למבוגרים.

אנחנו מפתחים תוכנית ללימוד מובטלים עבור ממשלת ספרד. האבטלה בקרב הצעירים עד גיל 40 בספרד גדלה לכ- 60%. זוהי צרה גדולה מאוד עבור המדינה, מפני שהאנשים האלה מאבדים בהדרגה כל תקווה, הם לא יכולים להקים משפחה. הם נמצאים במצב נוראי: אנשים שסיימו אוניברסיטאות אירופאיות ועכשיו אין להם מה לעשות. הדבר החשוב ביותר הוא לכלול אותם בהמשך ההתפתחות הנורמאלית, ההשתכללות והשיפור.

אנחנו סבורים, שבמקרה כזה במקום דמי אבטלה צריך להעניק לאנשים מלגות. בזה שהאדם לומד, הוא הופך לגורם מועיל בחברה, מפני שהוא נותן לחברה את אותו המרכיב האינטגרלי שמעמיד את המדינה והחברה באיזון עם הטבע.

עקב כך משתחררים כוחות עצומים: אדיבות ורצון טוב במקום שנאה, יחס זהיר לסביבה שבה חיים במקום תנועות מחאה וכדומה. כל הפינות החדות, כל הבעיות, הולכות ונעלמות בהדרגה. עכשיו אנחנו מכינים תוכנית כזאת.

הבעיות הקיימות הן בעיות גדולות, מפני שנכון להיום אנחנו בינתיים אגואיסטים. ולמרות שאנחנו מבינים שלפנינו מחכה האפשרות של מעבר לחברה גלובלית ואינטגרלית, ובאופן כללי רואים שזה הכרחי, לפי הטבע שלנו אנחנו עדיין רחוקים מזה.

לכן החינוך האינטגרלי נועד להכין אותנו בצורה הדרגתית ורכה לכך, לא על ידי מכות וייסורים מצד המשבר, אלא על ידי ההכרה. לרכך אותנו על ידי ההבנה, ההתקרבות, השׂכל, המעבר למצב הבא. וזוהי המשימה של המכון שלנו.

בעולם קיימים אנשים נוספים שעוסקים באותו הכיוון. בינתיים הם מעטים, אך אנחנו נמצאים איתם בקשר.

דרך אגב, בזמן כניסתה של השיטה האינטגרלית מתרחש דבר מעניין, משתחררים משאבים גשמיים מפליאים לגמרי. כשבני האדם מתחילים להתייחס נכון לֵמה שנמצא אצלנו, פתאום נוצר כזה איזון, שהכול מספיק לכולם וכולם מרוצים. זה בעיקרון הדבר העיקרי שדרוש לאדם. ולכן צריך לראות איך הטבע דוחף אותנו למצב הזה.

מתוך הרצאה באוניברסיטת שאוליי, 22.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שיטת הריפוי
במה יעסקו המובטלים?
"אנחנו" זה איבר חישה חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest