דף הבית / חינוך, ילדים / הדרמטיות של מצבי המעבר

הדרמטיות של מצבי המעבר

Laitman_2011-07-05_5745_w.jpg

שאלה: בפסיכולוגיה ישנה תיאוריה שבוחנת את המצב הפסיכולוגי של הילד בכל שלבי הלידה. השלב הראשון הוא נוח למדי. בשלב השני והשלישי הילד חווה לחץ, מעין "מתקפה כימית" שמזרזת את הלידה שלו, והשלב האחרון, הנעים ביותר – כשהוא נולד.

שני שלבי הביניים גורמים זעזוע. במקרה אחד – זהו חוסר אונים. במקרה השני, זוהי מלחמה דרמטית למדי בין הטוב לרע. האם למעשה כל האנושות נכנסת עתה לשני השלבים הללו?

תשובה: אבל אנחנו יכולים לעבור את השלבים הללו בצורה פחות דרמטית. זה בכלל לא הכרחי. אם אנחנו נתקדם תחת הלחץ של הטבע, זאת אומרת בדרך הרע, מכיוון שהטבע מפתח אותנו רק באמצעות הכוחות המאלצים, מבלי לרכך אותם, אז כמובן יהיה לנו לא פשוט להרגיש את עצמנו נולדים אל עולם חדש. מדובר בחוסר הבנה, ריחוק, חוסר אונים מוחלט, איבוד כל חוש כיוון! אתה נדחק לפינה מבלי שתהיה לך האפשרות לנשום, להסתובב, אתה לא יודע לאן ואיך ללכת, כיוון שכל תנועה שלך יוצרת ייסורים עוד יותר גדולים: ייסורים פנימיים, חיצוניים, חברתיים.

היום המשבר באירופה יכול ללמד אותנו הרבה: לא משנה לאיזה כיוון תזוז, המצב הופך להיות יותר גרוע. ואולי כדאי לא לעשות כלום?! – אבל לא לעשות כלום זה עוד יותר מפחיד. לאן אנחנו מתגלגלים?!

מאוד מעניין לצפות בתהליך המשבר. אני חושב שבעתיד אנשים רבים עוד יכתבו עליו. הוא עוד לא עבר, עוד יעבור זמן רב עד לסיומו. הוא יסתיים אך ורק בלידה הרוחנית שלנו.

המשבר העולמי הולך רק להחריף, אפילו אם תהיינה תקופות של שקט, כמו בצירי לידה. אנחנו יודעים שתדירותם הולכת וגדלה. כך, שגם אם תגיע תקופה של רוגע יחסי, האנשים כבר לא יצעקו "זהו, אנחנו כבר עברנו את הכול", כמו בפעם הקודמת.

אני, כבר לפני כמה שנים, פרסמתי הרבה מאמרים על כך שבקרוב המשבר יחזור, אבל אף אחד לא שם לב. עכשיו האנשים למדו מהמכות, שהכול חוזר.

עד שלא נרגיש שאנחנו נמצאים במלכודת תמידית, והמנוחה ניתנת לנו רק כדי להבין כיצד לפעול ולהתחיל לנוע בעצמנו לכיוון היציאה דרך תעלת הלידה (והיא מצמצת אותנו כל הזמן לאינטגרליות יותר ויותר גדולה) – אנחנו לא נבין זאת. כשנרגיש את הצורך הזה, תחילה על ידי הרגשות, הייסורים או דעת החברה, אז נבין שרק אינטגרציה גדולה יותר שלנו, הריכוז של כולם לגוף אחד שלם, יעזור לנו לעבור את הלידה הזו בהבנה.

העיקר זה ההכרה. הרי האדם יכול לעבור כל בעיה, הוא אפילו יוצר אותן במיוחד כדי להגיע למצב הרצוי.

אם אנחנו נתעקש ונעמוד במקום, מבלי להבין לאן כל זה מוביל אותנו, אז הטבע ידחוף אותנו על ידי ייסורים. אבל אנחנו לא רק מתעקשים ועומדים במקום, אנחנו גם עושים תנועות הפוכות – כמו שהיום באירופה רוצים שוב להיפרד, אבל כבר אין דרך חזרה.

תגובה: אנשים שמשתמשים בסם LSD, לכאורה עוברים את כל שלבי הלידה שנשמרו בצורה גנטית בתת ההכרה שלהם. כשהאדם נמצא תחת השפעת סמי הזיות, ונמצא בשלב השני והשלישי של הלידה, זה, בדרך כלל, נגמר בהתאבדות. עכשיו, כשאתה דיברת על המצבים המפלצתיים שלקראתם אנחנו הולכים, הרבה דברים התבררו לי, זאת אומרת, הלחץ, חוסר האונים, הופכים להיות כל כך בלתי נסבלים, שבני האדם קופצים מחלונות, מתאבדים וכו'.

תשובה: אלה הם מצבים איומים, מלחמות נוראיות, ייסורים, השמדה, שבהם המוות נראה כמו גאולה, אבל אי אפשר למצוא אותו! עד כדי כך! זאת אומרת, האדם צריך לעבור ייסורים איומים. העניין הוא לא המוות, אלא שהייסורים צריכים להצטבר כדי להכריח אותנו להכיר בצורך להתעלות.

מתוך שיחה מס' 9 על החינוך האינטגרלי, 15.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מהפך רוחני
אחריות האדם היא לסדר את החברה
צירי לידה מאושרת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest