הדרך אל לב העולם

photo_rav_gh70_218.jpg

שאלה: ישנו גבול מסוים, עד כמה אנשים מסוגלים לשמוע אותנו. האם הגבולות האלה מתרחבים בזמן התפרצות המשבר, כמו למשל בספרד שבה נערכו לא מזמן הפגנות המוניות של מחאה?

תשובתי: אם לאדם קיימת איזו בעיה או מחלה, הוא תמיד רוצה לשמוע בשׂוֹרה טובה על תרופה. במצב אידיאלי, לא אנחנו הם אלה שצריכים לפנות לספרדים, אלא החברים שלנו של אותה המדינה. דווקא הם יצליחו להפיץ את שיטת התיקון בתוך עָמם, בצורה רכה ונגישה. הם יודעים, כיצד לפנות לבני האדם. צריך רק ללמד ולהדריך אותם, כדי שהם יתחילו בעבודה.

וכך צריך לעשות בכל העולם. לכן הבורא מעורר נקודות שבלב בקרב כל העמים, כדי שהן תפעלנה במקום שלהן. ואנחנו צריכים מעכשיו להתחיל להכין אותם לזה. הם יודעים כיצד לדבר עם האנשים. בינם לבין העָם אין מחיצות. כי הרי העָם זה הקרובים שלהם, החברים והמכרים. צריך רק להכין עבורם אוסף של חומרים ובסיס עזר.

את כל הקבוצות שלנו בעולם צריך להפוך למרכזי הפצה, כדי שהם ידעו, כיצד להסביר למפגינים ולכל מי שנמצא בצרה, במה נעוצה הסיבה ליסורים שלהם, מבלי להזכיר את השֵם קבלה. במילים מאוד פשוטות. אחרת, האדם מיד יסתובב ולא יוכל אפילו לשמוע אותם. אפילו אתם, שמוכנים לשמוע, בקושי תופסים את מילות המקובלים. אז מה כבר יש לומר על אחרים…

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 30.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"מי אשם?", שאלה רטורית
שתיקה כאות לחולשה
כל העולם יתמלא וידע את הבורא

One comment

  1. גבולות ההבנה הם עצומים בדור שכיום הוא מעל גיל 40. לדעתי, צעירים כיום רעבים לחוות את הקבוצה! וממש לא ללמוד עליה ממקור סמכות. גם כשנותנים לאדם את הפתרון לכל צרותיו, הוא לא ישמע להם עד שהוא לא יבין זאת מהחוויה.. וזאת אני אומר מהחוויה האישית שלי… אני מבין את כל דברי הרב כי אני חווה אותם מההתעסקויות שלי, ולא כי מישהו נתן לי את התשובה, התשובה באה משילוב של הבנות חלקיות וסיטואציות, בשביל להביס את האגו בעולם לא נראה לי שיעזור להצביע עליו, או להצהיר על התרופה.. אולי פתרון טוב יהיה להתחיל להזריק את התרופה לעולם בכל דרך שהיא. דרך עבודה משותפת בכל תחום לפי היגיון הקבלה שהוא בסיס הקיום.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest