דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מעבדה המחפשת אחר סוד החיים

מעבדה המחפשת אחר סוד החיים

laitman_2010-10-04_zohar_us-70.jpg

שאלה: מה ההבדל בין מלכות דעולם אינסוף לפני הצמצום לבין מלכות דעולם אינסוף בגמר התיקון?

תשובתי: מלכות דעולם אינסוף לפני הצמצום זהו מצב התחלתי הנוצר על ידי כוח מלמעלה. הנברא נוצר בצורה כזאת כתוצאה מפעולת האור העליון על הרצון להנות שנברא "יש מאין". האור פיתח את הרצון הזה ב-ד' בחינות והביא אותו למצב שנקרא מלכות דעולם אינסוף.

בזה הוא סיים את עבודתו – זהו! מהרגע הזה והלאה מתחילה ההתעוררות בתוך המלכות עצמה. היא מתחילה להגיע לאט לאט להכרה שמלבד הרצון לקבל קיים גם רצון להשפיע.

הרצון הזה להשפיע שהכניסו לתוכה בהדרגתיות בבחינה א' כהרגשת השורש, הרגשת המשפיע, מתחיל להתפתח בתוכה והופך לבחינה ב', שבה היא רוצה להידמות למשפיע, כשהיא מתנגדת להשפעתו ומתגברת על רצונה לקבל.

לכן היא מתחילה לצמצם את עצמה ולבנות על עצמה מסכים ולאחר מכן נשברת. ולאחר השבירה הזאת כבר מתחילה עבודה רצינית כשלתוך כל רצון לקבל חודר רצון להשפיע.

תכונות הקבלה וההשפעה כבר לא נמצאות זו ליד זו, לא זו תחת זו, וגם לא מחולקות על ידי המסך, כך שעובדים אתה ואני, בורא ונברא. אלא לאחר השבירה תכונות בעל הבית חודרות לתוך תכונות האורח, תכונות ההשפעה נכנסות לתוך תכונות הקבלה ומתערבבות איתן.

ולאחר מכן, בהיותנו עובדים ממטה למעלה ועולים במדרגות הרוחניות, אנחנו עושים דווקא את הבירורים האלו ביניהם, הרי בכל פרט עכשיו נוכחים שני הכוחות האלה: גם כוח הקבלה וגם כוח ההשפעה. אנחנו מפרידים ביניהם, מחלקים לשני קווים ואנו עצמנו נשארים באמצע. ועכשיו אנחנו בעצמנו רוצים לנהל אותם ולחבר ביניהם בצורה נכונה, בקו האמצעי.

כך אנחנו מתחילים לעבוד, כשאנחנו משתוקקים להידמות לבורא. אך כיצד אני יכול לעשות זאת אם אני לא מכיר אותו? בדיוק לשם כך ניתנה לי הסביבה שכלפיה אני מתחיל לעבוד על זה.

עכשיו יש בי גם את הרצון לקבל וגם את הרצון להשפיע – תכונות הבורא ותכונות הנברא. כלומר יש לי את המאור המחזיר למוטב ואת המצב שאני יכול לחקור כשאני מברר את יחסיי עם הסביבה ומאחד את כל הכוחות האלו. זה שדה העבודה שלי, ה"מעבדה" שלי. הכל לפניי!

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 30.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להרגיש את כל צורות העליון ולהסכים
מאהבה לשנאה ובחזרה אל האהבה
אל הבורא – בסולם הרצונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest