הדמעות לא יעזרו

laitman_2010-12-14_9651_us-70.jpg

שאלה: כיצד זוועות השואה משתלבות עם העיקרון של "אין עוד מלבדו"?

תשובתי: אין עוד מלבד הבורא, הוא תמיד טוב ומיטיב, ואילו אנחנו הפוכים ממנו. ולכן אם איננו מתקנים את עצמנו, אנחנו גורמים לגילוי ולחיזוק הכוחות השליליים. לאף אחד בעולם מלבדנו אין חופש בחירה. במציאות קיים איזון בין הכוחות, וכשהאדם חוקר אותם, הוא נוטה לערב את הכעס שלו, את החוויות וההתרשמויות שלו, את הדאגות והחרדות, וגם את כל המטענים ההיסטוריים שלו.

כשאנחנו ניגשים לעניין עם הכלים שלנו, עלינו ללמוד את תופעות הטבע, ולא את הרגשות הסובייקטיביים שלנו, שמאלצים אותנו לצחוק או לבכות. כמו מדען אמיתי, אני בוחן את כוחות הטבע שעיצבו בעולמנו את צורת הנאציזם. מי היה יכול למנוע זאת? מדוע הכול קרה דווקא כך?

החקירה מראה: מלמעלה פועל הכוח הטוב והמיטיב, שאין עוד מלבדו. האור העליון נמצא במנוחה מוחלטת, הוא אינו משתנה, "חוק נתן ולא יעבור". אפשר להביא עוד המון ציטוטים שמעידים על דבר אחד: כוח הבורא ותכנית הבריאה אינם משתנים בגלל צעקותינו. הם קבועים, ובתוכם פועל המנוע שמוביל אותנו לגמר התיקון.

ככל שאנחנו מתאימים יותר לתהליך הזה, מצבנו טוב יותר. ככל שאנחנו מתאימים לו פחות, נופלות עלינו יותר צרות, ויותר רע לנו. הכול תלוי בבחירה שלנו.

המכות שאנחנו מקבלים בעצם עוזרות לנו להיתקן – אך דרך ייסורים קשים, שיביאו אותנו למטרה בדרך "בעיתו". אך אם נלמד את המערכת ונחפש את האפשרות להסתגל אליה, אז נוכל להתקדם יחד עם המערכת, בהתאמה אליה, ובמקום מכות, נתפתח בדרך הנעימה, דרך "אחישנה".

כך או אחרת, הכול תלוי בנו, בצורה שבה אנחנו משתלבים בתוך המערכת שמקדמת אותנו ואת כל האנושות.

ודווקא אנחנו יכולים לעשות זאת, ולא כל יתר העמים. קודם כל ישראל חייבים לתת דוגמה לאנושות חדשה, אינטגרלית וגלובלית, של "קומוניזם אלטרואיסטי", לפי הגדרתו של בעל הסולם.

רק לאחר שנכין את עצמנו לכך, אנחנו נצדיק את קיומנו. הרי רק לשם כך נבחרנו. רק דרך קבוצה קטנה אפשר להביא לעולם את שיטת התיקון.

כך שאין ברירה אחרת: או שנבצע את מה שמוטל עלינו, ואז יהיה טוב לעולם כולו, או שחס ושלום, נתקדם בדרך לא נעימה, כפי שכבר קרה בהיסטוריה. אין מה לשבת ולבכות, צריך לבדוק, לשקול את כל העובדות, ולהתייחס אליהן בכל הרצינות, כמו אנשים רגישים ונבונים, ולא כמו ילדים קטנים, שכל מה שהם יודעים זה לבכות – וזה מה שהעם עושה בינתיים.

מתוך שיעור בנושא "יום הזיכרון לשואה ולגבורה", 02.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עַם שאין לו כלום חוץ מאידיאה
להיות דוגמה לכל העמים
מתקדמים בבנייה נכונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest