דף הבית / קבלה לעם / שיעור הקבלה היומי / להיות דוגמה לכל העמים

להיות דוגמה לכל העמים

laitman_2010-03-12_9587-70.jpg

שאלה: בזמן השואה, לא רק האידיאולוגים חשו את השנאה האינסטינקטיבית ליהודים, אלא העם כולו…

תשובתי: נגיד כך: עַם שלם היה מוכן לקבל הלכה למעשה את עקרונות היסוד של רצח-העם, ללא כל בושה וייסורי מצפון. זוהי מלחמה, מלחמה אידיאולוגית, שבה ניתן לנצח רק בצורה כזאת – להשמיד את העם בעל הדעה המנוגדת.

בימינו, עשרות עמים מסוגלים לעלות על אותו המסלול שבו הלכו הגרמנים. וכל אחד מייד ירגיש, שבראש ובראשונה, דווקא היהודים הם השונאים והאויבים שלו. לא חשוב עם מי מהשכנים שלו הוא ינהל מלחמה: "זה סכסוך פרטי בינינו, אבל היהודים הם הסיבה להכול".

כל עַם שיעלה על דרך הפאשיזם, בהכרח יתנפל אידיאולוגית על ישראל. כזה הוא הטבע, אין מה לעשות. ולכן נדרש מאיתנו רק דבר אחד: לזרז את התיקון.

אנחנו הגענו למצב שבו אנחנו כבר מסוגלים לעשות זאת. אנחנו צריכים לתקן את עצמנו ולהתחבר, ובכך נהפוך לדוגמה ולאור לכל העמים. ואז הם יבינו שזוהי דוגמה נכונה ומושלמת, שלא רק נותנת פתרון במישור העולם הזה, אלא גם מעלה את האדם למדרגה הרוחנית, לחיים הנצחיים.

כשניתן כזאת דוגמה, נוכל למנוע את מלחמות העולם השלישית והרביעית וכל האסונות הנלווים אליהן. אין שום פתרון אחר. ולכן כל אחד שמבין איזו סכנה מאיימת על העם היהודי ועל כל האנושות, צריך להשתתף בתיקון בכל הכוח ובכל הלב.

מתוך שיעור בנושא "יום הזיכרון לשואה ולגבורה", 02.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עַם שאין לו כלום חוץ מאידיאה
הדמעות לא יעזרו
הצורך לשנות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest