הדמעות לא יעזרו

שאלה: עכשיו, כשבאמריקה משתוללת סערה והאנשים נמצאים בדאגה, האם אנחנו יכולים לתת להם את המסר שלנו דווקא ברגש ולא בשׂכל?

תשובתי: כך יצא, שאני לא כותב רומנים ולא יכול לבטא רגשות, כפי שהייתי רוצה. אני בנוי אחרת, אני יכול לבכות מנוסחה, בכך שמסתכל על המרכיבים שלה כמו חולה שמבין קצת ברפואה ומסתכל על הבדיקה שלו, ורואה איזה אסון משתקף ממנה. היה נדמה, סתם מספרים, אבל הם מעוררים בו סערת רגשות.

כאן זה אותו הדבר. אנחנו מפרים את החוק הבסיסי של הטבע, חוק האיזון. כמו שאנחנו מכופפים מוט ברזל: ברגע מסוים הוא נשבר, אבל בינתיים כאילו שיש עוד טווח ביטחון. כך זה קורה תמיד: יש גבול שעד אליו אתה יכול לעשות דברים, אבל אסור לחצות את הגבול הזה.

צריך להסביר את זה לאנשים בכל מיני צורות. כי כאן טמון השורש של כל הצרות. צריך לומר להם את האמת: היינו יכולים לבכות אתכם יחד, אבל זה לא יעזור. לבכות סתם זו כסילות, בעוד שאנחנו חייבים לאתר את הבעיה האמיתית. והבעיה האמיתית היא בזה, שאנחנו הולכים נגד חוקי הטבע. מספיק להסתכל על הסטטיסטיקה של אסונות הטבע לפחות של השנה האחרונה. אפילו שהמומחים לא מסכימים בדעותיהם ביחס לאופי האנטרופוגני שלהם, זה לא חשוב. כך או אחרת, הם נובעים מתוך חוקי הטבע. ולכן אנחנו צריכים לשאוף לאיזון.

היינו יכולים לעשות את זה מקודם, ואז לא היה מתחיל המשבר הכלכלי, המשבר במשפחה, בחינוך וכולי. אבל היום משבר אחד כללי מתגלה ביתר חריפות בכל מיני תחומים. למה? מפני שאנחנו לא תיקנו את חוסר האיזון, כאשר הופיעו הסימנים הראשונים הקטנים שלו. "נו אז מה שיש יותר מקרי גירושין? אז מה אם הילדים לא ממושמעים? אז מה אם כלי התקשורת התחילו להתקלקל, אז מה אם אפשר לקנות ולמכור הכול?". אנחנו לא שׂמים לזה לב, האגו הגובר מרחיק אותך יותר ויותר רחוק מהאיזון, ואז התוצאה מזה תהיה קריסה. בהתחלה זה מתגלה בכלכלה, אחר כך באסונות הטבע, אחר כך ברעב הכללי וכולי.

לכן, אסור לנו להשתהות. אנחנו צריכים להסביר מדעית לאנשים על ההכרח באיזון, בהומיאוסטאזיס. יש לזה מספיק מאמרים והוכחות מוצקות.

מתוך שיעור על המאמר "מתן תורה", 31.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חוק פשוט
האם האדם הוא בעל הבית של העולם?
הסופה "סנדי": ארה"ב נגד הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest