דף הבית / המשבר ופתרונו / הדמוקרטיה של "תן וקח"

הדמוקרטיה של "תן וקח"

שאלה: אני לא מאמין שהחיבור אפשרי, כי כל אחד דואג לעצמו. למשל, התקלקל לי עכשיו הרכב של העבודה ואני נשארתי בלי פרנסה. אם אתם קוראים לחיבור, אז מדוע שלא תאספו עבורי כסף לתיקון של האוטו? מדוע זה לא קורה?

תשובתי: זה מצביע על כך שעכשיו בעולם שלנו בלתי אפשרי לממש חיבור על ידי פעולה פרטית כלשהי. אם אני נמצא במצב שבור, אז אני לא יכול לגלות שם חלקים מתוקנים. ברור שזה כך, ומה עוד אתה רוצה? אתה לא תמצא בעולם הזה שום סימני חיבור לטובת הזולת.

זה לא סתם חיבור שהוא כדאי לאגו שלי, כאשר אני מתחבר עם מישהו כדי להרוויח על חשבונו. מדובר על חיבור שונה לחלוטין, כזה שלא קיים בעולם הזה, לכן הטענות שלך אינן מוצדקות. נכון שהעולם שלנו הפוך מהחיבור והכול בו מתקיים על פי החוקים של "תן וקח", לפי העקרונות הקפיטליסטיים. המשמעות של הדמוקרטיה היא שלכל אחד מותר לדאוג רק לעצמו.

ברוסיה הסוציאליסטית הדמוקרטיה הייתה מוגבלת, היו גבולות עד כמה האדם יכול לחשוב על עצמו, וכל היתר הוא היה חייב לחשוב על החברה. הדמוקרטיה הקפיטליסטית מציעה לאדם חופש לעשות כרצונו, להרוויח איך שבא לו. אם אתה לא מזיק לחברה בצורה ישירה, אז הכול בסדר. זה נקרא דמוקרטיה.

לכן, הצעד הראשון לקראת תיקון העולם עובר דרך חינוך העם. החינוך הוא לפני הכול, אחרת אנחנו לא נוכל לתקן את המערכת. החינוך אמור לתקן את בני האדם כך שהם ירצו בעצמם לתקן את סדר העדיפויות ביניהם, לגרום לאיזון חברתי, לרמת חיים שווה פחות או יותר, לסדר אותם בהדרגה יותר ויותר. השינויים צריכים להיות בהתאם לרצון, בהתאם להתפתחות של הרוב ותוך שמירה על הסכמה הדדית, אז זה ייקרא דמוקרטיה אמיתית.

בלי שינויים חברתיים כאלה בלתי אפשרי לשנות את העם ואת החברה. כי בחברה המקולקלת של היום, אם אתה נשארת בלי רכב שאתה זקוק לו כדי להתפרנס, אז אתה תמות מרעב. זה העולם שאתה חי בו. אם אתה רוצה להתחיל לשנות אותו, אז בבקשה, תתחיל ללמוד חינוך אינטגרלי. אני מציע לך תהליך תיקון. אבל אתה לא יכול לבוא אליי בטענות על הפגמים של העולם הזה ולדרוש שאני אתקן אותם במקומך.

וחוץ מזה, אתה אפילו לא רוצה לתקן אותם, אתה רוצה להמשיך לחיות עם הפגמים האלה, אבל רק לגנוב לעצמך מהחברה המאוחדת שאני מציע לך, ולקחת משם לעולמך עם החברה השבורה. ברור שלא ייצא מזה שום דבר. זה בדיוק המקרה, כאשר ה"קליפה" רוצה להידבק ב"קדושה" ולעשוק אותה.

מתוך שיעור על פי "תלמוד עשר הספירות", 24.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
זירת המחלוקת
דמוקרטיה של גן ילדים
הכלכלה האופטימלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest