דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הדלת לא נעולה יותר

הדלת לא נעולה יותר

בעל הסולם, "מאמר לסיום הזוהר": "שבכל הדורות, בני עליה, שזכו להשגה ולדביקות, מועטים הם, כמ"ש חז"ל על הכתוב: "אדם אחד מאלף מצאתי", ש"אלף נכנסים לחדר, ואחד יוצא להוראה", דהיינו לדביקות ולהשגה. אבל בדורו של משיח, יכול כל אחד ואחד, לזכות לדביקות ולהשגה."

באופן כזה, בימינו, בדורו של משיח, כל האלף שנכנסים יכולים לצאת אל האור, להשגה. ודאי שזה דורש יגיעה, כי אחרת לא יהיו לנו כלים רוחניים. אבל מלמעלה כבר אין שום הגבלות וכל אחד יכול לקבל בדרך תמיכה של הרבה אנשים שמשתוקקים לאותו הדבר.

וחוץ מזה, העולם שמדרדר לתהום ולאבדון, גם כן נותן הרבה סיבות "שמצדיקות" את התהליך הרוחני בעינינו. אפילו האגו עצמו מסכים איתו ותומך, בכך שמקווה להרוויח בגדול.

באופן כזה, בדורו של משיח באמת הדלת שמובילה למימד הרוחני פתוחה לכולם. כי מתגלות בנו "רשימות" עד כדי כך מקולקלות, שאנחנו נמצאים מנוגדים והפוכים לגמרי לעולם הרוחני, נמצאים בקצה המרוחק ביותר. וכאן כבר לא פועלות שום הגבלות. כל מי שמתחיל בדרך, ישנה עבורו הבטחה מלמעלה: "אם תשקיע, תקבל".

ומקודם, אפילו מאמצים רבים לא היו ערובה להצלחה. האדם היה יכול להשקיע המון מאמצים ולא להשיג שום דבר, אבל בעזרתו היה נכנס מישהו אחר. אבל ההשקעה שלו נשמרה. כך פעלה המערכת שעדיין לא הגיעה לשלבי התיקון הסופיים.

מצד שני, היום הגיע הזמן של המצב הסופי. אנחנו מתקנים שכבה כל כך עמוקה של המערכת, שהחשבונות הקודמים מתבטלים. כל אחד שמשקיע יקבל את התגמול שלו "בידיים", בתוך הכלי הרוחני.

מתוך שיעור על המאמר "מאמר לסיום הזוהר" של בעל הסולם, 22.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אלף נכנסים לחדר וכולם יוצאים אל האור
את האמת תקנה ואל תמכור!
1000 ייכנסו למקרא, ונצא אל האור כמו 1

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest