דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הדחתו של מלך זקן וכסיל

הדחתו של מלך זקן וכסיל

שאלה: במה הפגם בפעולות ההשפעה שלנו שיוצאות למען עצמנו?

תשובתי: מצד האדם אין שום פגם, אלא יש פגם מצד הבורא. הבורא מסדר לנו כזה מצב, שבו אנחנו כביכול יכולים להשפיע, עושים פעולה, ובזה שחושבים שמשפיעים, בסופו של דבר מגלים שהפעולה הייתה אגואיסטית, על מנת לקבל.

אבל אני רציתי מכל הלב להשפיע ובאותו הרגע לא הבנתי שפעלתי באופן אגואיסטי בעל מנת לקבל, אז למה הפעולה שלי לא נשקלת בהתאם לכוונות שלי? כך זה נעשה בכוונה כדי לגדל את האדם. לשֵם כך צריכים להראות לי שהאגו שלי גדל יותר ויותר.

אם אני רואה שעשיתי פעולה למען עצמי, זה סימן שכבר עליתי לדרגה יותר עליונה וממנה אני מסתכל על הפעולה הקודמת שלי וקובע שהיא הייתה על מנת לקבל. קביעת העובדה הזאת כבר מעידה על התקדמות.

הבורא כל הזמן, יותר ויותר, מגדל את פרעה בתוכי ונותן לי כוח כביכול להתמודד איתו. זה מן כזה משחק שמסתיים כאשר אני מקבל החלטה נכונה ומוכן לזה, שבמקום שפרעה ממלא את כולי, הבורא ימלא את כולי, מבלי שמשאיר לי שום אפשרות לחזור לעצמי.

זה נקרא, שאני עברתי מ"ט (49) שערי טומאה, גיליתי את זה שכולי נמצא בתוך האגו ואני רוצה שהשליטה שלו תתחלף לשליטת הבורא. אנחנו נמצאים בעבדות, אנחנו בסך הכול רצון לקבל שיודע רק דבר אחד: שמפעילים אותו.

זה מה שאנחנו צריכים להבין. האנושות צריכה להבין היום בדרך של ייסורים, שאנחנו נמצאים בשליטת הטבע ולא למעלה מהטבע, כלומר שאנחנו נפעלים. אנחנו רק יכולים לבחור תחת איזו שליטה להיות. בהתחלה אנחנו אוהבים את הרצון לקבל שלנו ורוצים להיות בו. אנחנו עושים הכול בשבילו ולא מבדילים אותו מאיתנו. הוא, זה הדבר היקר ביותר בשבילנו.

כל הבעיה היא, שאני לא מבדיל אותו ממני. כל פעם שאני מנסה להפריד אותו ממני ולראות את עצמי מהצד, איך תחת שליטת כוח זר אני עולה במדרגות השגת טומאה, עובר מ"ט (49) שערי הטומאה. וזה העיקר.

אור ע"ב – ס"ג שבא מלמעלה, קודם כל עושה הבדלה, בזה שמראה לי, שאני, זה לא רצון לקבל. אמנם שהרצון הזה נמצא בי שולט במוח ובלב שלי, אבל אני רוצה לחתוך את עצמי ממנו, להבדיל אותו. כך אני מברר, שאני עובר מ"ט שערי טומאה, עד שמגיע לצורך להחליף את השליטה לאחרת.

אני רוצה שמעליי תהיה שליטה, אבל כבר לא אותה שליטה אגואיסטית שניתנה לי על ידי הבורא מלידה: "מלך זקן וכסיל". אם אני רוצה שהבורא ישלוט, אני חייב למשוך אותו אליי בכוח, להכניס אותו בתוכי כדי שישלוט עליי. ואחר כך מצפה לי עוד מאבק על רכישת תכונות של "לקבל על מנת להשפיע".

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 01.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
פעולות גשמיות שמובילות לעולם הרוחני
העבודה בגלות מצרים
שחרור מהאגואיזם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest