דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / המגן הפסיכולוגי של האגו

המגן הפסיכולוגי של האגו

שאלה: למה לאחר עבודה טובה וביצוע של העצות שלך, אנחנו כל הזמן מקבלים מכות? האם יהיה סוף לתהליך הזה?

תשובתי: הטענה שלך זהה לטענה של היהודים במצרים שמאשימים את משה: "ברגע שהלכת לפרעה, אז הוא התחיל להרביץ לנו! אל תלך אליו יותר, אל תקשיח את ליבו, אל תקניט את הכלב!".

זה התהליך: להרגיז את היצר הרע שלנו, כמו שנאמר: "לעולם ירגיז אדם יצר טוב על יצר הרע".

שאלה: ומתי זה ייגמר? לאן אנחנו הולכים?

תשובתי: אני לא מבין למה צריך לשאול את זה? אנחנו הולכים למצב שבו לא נשאל על התוצאות מהפעולות שלנו, מפני שאנחנו רוצים להגיע להשפעה. לאחר התגברות על המחסום הפסיכולוגי הזה, נפתח לך העולם הרוחני.

אתה תפסיק לשאול על העתיד שלך, אלא רק תשפיע כמו לחלל הריק. זה יהיה התענוג שלך. מגמה כזאת תפתח לפניך את המרחב, המימד החדש.

אתה לא יכול עם הכלים האגואיסטיים שלך: "מתי, איפה, איך?", לתפוס את העולם הרוחני. הוא נמצא ממש כאן, אבל יכול להתגלות לך רק במגמה הפוכה. אין לך כלים מתאימים אליו.

שאלה: אבל מתי כבר האור יחתוך אותי מהאגו שלי?

תשובתי: מתי שהעבודה הופכת בשבילך לשׂכר. כאן קיים מחסום פסיכולוגי שאינו מאפשר לך להתעלות מעל לדרישה לראות, לדעת, לרכוש, להתמלא ולעשות פעולות ללא ציפייה לתגובה חוזרת, אלא רק להשפעה. רק במגמה כזאת תיפתח לך הכניסה לעולם הרוחני.

רק אל תנסה לבצע כזאת פעולת השפעה כדי שהוא ייפתח.

אני חושב, שכאן תעזור רק הפצה מוצלחת. לנו עצמנו אין כוחות וגם לא יהיו. אנחנו צריכים עוד חגורה אחת גדולה מאוד, רחבה וחזקה מסביבנו מאנשים שיתמכו בנו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 01.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
פרעה הוא העבד הנאמן של הבורא
לחתוך מעצמך את פרעה
ההצלה תגיע כהרף עין

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest