דף הבית / משבר עולמי / הדור האבוד? – לא! הדור שהתגלה!

הדור האבוד? – לא! הדור שהתגלה!

laitman_2011-09_6570.jpg

דעתו של ד. אלרד, מומחה לשוק העבודה ב-IE Business School: "רמת האבטלה בספרד של היום עומדת על למעלה מ-20%. הדבר מהווה איום ממשי ליציבות הפוליטית והחברתית במדינה.

הספרדים הצעירים אינם יכולים לממש את האנרגיה שלהם בצורה בונה. נמנעה מהם האפשרות לבנות את הקריירה, לקנות בתים ולהקים משפחות. ספרדים בשנות ה-20 לחייהם לא יהיו בעלי בתים פרטיים לקראת גיל 40, בדומה להוריהם. הם לא יחסכו לקראת היציאה לגמלאות, בגלל חוסר היכולת לחסוך כסף כבר עכשיו.

ספרד תעמוד מול נפילה דמוגרפית עמוקה בזמן הקרוב. הצעירים מעדיפים להימנע מהולדת ילדים בגלל המצב הכלכלי המורכב. הדור הנוכחי של הצעירים הספרדים יהפוך לזבל בפרספקטיבה ההיסטורית. המומחים המשכילים לא ימצאו עבודה, ולכן הכלכלה לא תשתקם. המשבר המתמשך יגרום לצמצום מקומות העבודה הקיימים. ספרד נעה בתוך מעגל סגור.

זעם וייאוש הינם הלך הרוח העיקרי בקרב האזרחים הצעירים במדינה. מחאות המוניות מתקיימות באופן סדיר בערים הגדולות ביותר של ספרד. המפגינים הצעירים מתגוררים בערי האוהלים הבלתי חוקיות בכיכרות מדריד וברצלונה".

התייחסותי: ישנו רק פיתרון אחד: שינוי היחס לייצור, לעבודה ולחברה. זאת אומרת, לחיים באופן כללי. הם ניתנים כדי להיות באיזון עם הטבע והחברה, להסתפק בהכרחיות בצורה שווה, לעבוד כמה שצריך כדי לספק אותה, ולהפיק את משאבי הטבע רק בכמות הנדרשת. הפרסום אסור, הכול מצטמצם עד לרמה הנדרשת, כולל ייצור התרופות המזיקות.

בהתחלה צריך ליצור מבנה מסוים של חברה כזאת, ולאחר מכן ליצור את תוכנית המעבר המשוערת, עד כמה שניתן ללא כאב. כל הזמן שיתפנה (80-90% מזמן העבודה הקודם), כל הזמן הפנוי של עקרות הבית, הזקנים והילדים, חייב להתמלא בחינוך המאורגן במועדונים, בסופרים ובקניונים הענקיים שיתפנו, כמו גם בבתי המלון ושאר מקומות הבילוי לשעבר.

ספרד הינה הדוגמה לכולם והעתיד של כולם. עם זאת, זוהי רק ההתחלה של העתיד, שאולי יהיה עקוב מדם, אם לא נארגן את חינוך ההמונים!

ידיעות קודמת בנושא:
בספרד – יותר מ-5 מיליון מובטלים!
פיתרון לבעיית האבטלה של הצעירים?
המומחים מנבאים גדילה באבטלה בקרב הצעירים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest