דף הבית / חינוך, ילדים / הגן של העתיד

הגן של העתיד

דעתו של א. מרקוב (MARKOV. A), דוקטור לביולוגיה: החיים העתידיים שלנו תלויים במי שישאיר אחריו יותר ילדים. כל המאפיינים ההתנהגותיים והפסיכולוגיים (יכולות, טמפרמנט, טעמים) מוגדרים על ידי הגנים והסביבה.

מודל האישיות כולל חמישה פרמטרים: החצנה, נוירוטיות, נדיבות, כנות, פתיחות לרכישת ניסיון. הם תלויים בגנים ב- 60%. צריכות להיות נטיות מולדות לכך שבמשך ההתפתחות אדם נהיה נדיב ואף יותר מכך.

אדם הוא יצור חברתי, כמו כל הקופים דמויי אדם. לכן, השפעתנו על יעילות הרבייה חזקה ביותר אם אנחנו יכולים להתנהג נכון בחברה.

ההישרדות של הפרט תמיד הייתה תלויה בהצלחת הקבוצה, לכן התנהגויות חסרות מצפון התבטלו. אם בקבוצה יש הרבה אגואיסטים, סיכוייה בתחרות עם קבוצות אחרות נמוכים. בתנאים מסוימים, אם התחרות בין הקבוצות חדה למדי, הגנים של האגו הגס יוסרו מהאוכלוסייה. אך אם בתוך הקבוצה משתלם להיות אגואיסט, אז האגואיסטים יתרבו, אף על פי שהקבוצה סובלת מכך ובסופו של דבר, תמות.

מערכות עצביות מיוחדות של המוח והגנים יוצרות את מערכת היחסים עם השבט. המוטציות שלהן יכולות להשפיע על היכולת להקים משפחה נורמלית, על הנטייה לחמלה ונדיבות.

ישנן שתי גרסאות של גן אחד: חמדנים ונדיבים. מי ינצח, זה תלוי בקבוצה (חברה, סביבה). אם הקבוצה אינה מאוימת על ידי אויבים (פנימיים או חיצוניים), אז האגואיסטים ישתלטו בה וידכאו את האלטרואיסטים. הרי האלטרואיסטים משקיעים בעזרה לאחרים והאגואיסטים לוקחים הכול ומשקיעים רק לרבייה עצמית. אולם בשל הירידה המוסרית, כוחה של הקבוצה פוחת עד כדי כך שהיא הופכת לקורבן של קבוצות עוינות.

בקבוצות גדולות, בתנאים של תחרות בין קבוצתית נמוכה, האגואיסטים צריכים לנצח. עם זאת, החברה מסוגלת, באמצעות אבולוציה תרבותית, לייסד חוקים ונורמות מוסריות שישלטו על הכול.

אם הקבוצות הן קטנות, עוינות, אז בהופעתו של אגואיסט באחת מהן, קבוצות אחרות יאכלו אותה בבת אחת יחד עם האגואיסט. במצב כזה גוברים הגנים של האלטרואיזם והעזרה ההדדית.

אנחנו נקטנו בעמדה דומיננטית בביוספרה, בכל המערכת האקולוגית. אך זה כרוך במעבר של הביוספרה למצב שבו המין הדומיננטי ישלוט בכל דבר ויכופף הכול בהתאם לאינטרסים שלו.

אם האנשים באופן קבוע יקבלו את יתרונות הרבייה מכך שהם טיפשים, שעירים, מלוכלכים, וחסרי תרבות, אז בהתאם לכך תחל הבחירה לפי התכונות האלה. בתקופה ההיסטורית הנוכחית אנשים משכילים פחות ואינטליגנטים פחות משאירים יותר צאצאים. לכן, בתקופה המודרנית האנושות נכנסת להשפלה.

בשל ההתקדמות ברפואה ובחינוך חלה ירידה חדה בבחירה המטהרת ודחייה של מוטציות מזיקות. אלה שיש להם פגמים בגנים שורדים ומשאירים צאצאים. הגנים שלהם, שנגועים במוטציות מזיקות, מתפשטים במאגר הגנטי. זה רע לרווחה הגנטית של המין האנושי, אבל זה טוב להתפתחות התרבות, ההומניזם, זכויות האדם.

אנחנו חייבים למצוא דרך להילחם נגד מוטציות מזיקות, כי בקרוב מספר הילדים הבריאים שייוולדו בצורה טבעית יהיה קטן כל כך, שכדי לשמור על הרבייה של האנשים שמסתגלים לחיים, נצטרך להסתמך על המדע.

התייחסותי: דווקא בשלב הזה של התפתחות האנושות, כשהיא אינה מסוגלת להגביל את האגו שלה ומגיעה לאיום של הרס עצמי, הטבע מגלה לנו את האפשרות החלופית להתפתחות – בעזרת הדעה של הקבוצה להרים בעיני כל אחד את גדולתו של גן האלטרואיזם. במקרה הזה, אנחנו נתחיל להתפתח לפי הדרך השנייה, שתביא אותנו לאיזון ושלווה.

ידיעות קודמות בנושא:
האורגניזם-על המקרי הוא אגואיזם-על!
מאלטרואיזם אגואיסטי – לסופר-אורגניזם ולפאשיזם
אשליה מדעית: גילויי אלטרואיזם ברובוטים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest