דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הגילוי – רק על ידי האור

הגילוי – רק על ידי האור

הקדמת ספר הזוהר, אות ר"ד: "שש מילים של שמע ישראל, הן שישה צדדים של זו"ן. וצריכים לייחד את ששת הצדדים של זו"ן, שיתחברו כאחד עם השישה צדדים עליונים, שהם או"א וישסו"ת. וצריכים לכוון הרצון עימהם למעלה, כלומר, לכוון הרצון והנר"ן שיתכללו עימהם במ"ן".

הכול תלוי רק בכוונה בזמן הלימוד, כשאנחנו מצפים שהאור המחזיר למוטב יגיע אלינו כתוצאה מלימוד הזוהר ויבצע בנו את התיקונים הללו.

איננו יודעים כיצד לבצע אותם ואיננו לומדים זאת מהטקסט. אך תחת השפעת האור נרגיש מה עלינו לעשות, ואז נעשה. מהלימוד לא נדע דבר, אלא רק מהאור שפועל עלינו כתוצאה מהלימוד הנכון. זה חייב להיות ברור.

לכן הכוונה חייבת להיות מכוונת לאור, ולא לידע. הרי לגמרי לא יעזור לי לדעת מה תהיה התוצאה מהתמזגות הפרצופים אבא ואמא באופן כזה או אחר. זה לא ייתן לי כלום, יתר על כן, במילים הללו אין שום אמת. כשמגיע הגילוי, מתגלים כאלו דברים שעליהם לא יכולנו לדעת דבר קודם לכן. הכול רק על ידי האור.

לכן האדם צריך כל הזמן לצפות לפעולות שהאור יבצע בתוכו, כדי שתחושות חדשות, מחשבות חדשות והגדרות פנימיות חדשות יתגלו בתוכו. וזאת תהיה התוצאה מהשפעת המאור המחזיר למוטב. ואז האדם יידע.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 13.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להשתוקק אל האור
מה זה אור
בואו תחילה נקבל נשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest