דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / הגוף אינו נצחי אלא הנשמה!

הגוף אינו נצחי אלא הנשמה!

laitman_2009-07_0229_70.jpg

שאלה: איזו משמעות יש לדרך בה קוברים את האדם?

תשובתי: 1. חכמת הקבלה עוסקת רק בתיקון הנשמה. כאשר האדם מגיע לקבוצת מקובלים ומתחיל לעבוד על עצמו, כדי להתאחד עם חברים ולהגיע לתכונת הערבות, מופיעה בו הכרת השׂנאה והדחייה מהאחרים. דווקא הדחייה הזו מהחברים, היא אותה התכונה האגואיסטית שהוא חייב לתקן לתכונת אהבה כלפיהם.

זה אפשרי רק על ידי האור, הפועל והמשפיע עליו בזמן הלימוד שלו מהמקורות הקבליים (בעל הסולם והרב"ש). היחסים המתוקנים כלפי הזולת, יוצרים את נשמתו של האדם, אשר מתמלא באור של השפעה ואהבה, בבורא.

2. בגוף של האדם אין שום קדושה. היחס הזה אל הגוף הבהמי שלנו נוצר על ידי הדתות, אשר מבוססות דווקא על ההסתר של הבורא ומשום שאינן מרגישות את הנשמה, הן משיגות את הגוף הבהמי שלנו כנשמה. לכן נדמה לאדם שבגוף יש משהו, הרי חוץ מהגוף הוא אינו מרגיש דבר, אלא קולט ותופס את הכול רק דרך הגוף שלו.

בעבר היו קוברים מזון, חפצים, נשים ועבדים יחד עם גופו המת של בעל הבית, כדי שילוו ויעזרו לו בחיים הבאים שלו באותו הגוף, לכן עשו חניטה לגופות. האינדיאנים בדרום אמריקה מוציאים את העצמות של אבותיהם הקדמונים מתוך הקברים, רוחצים אותם ומחזירים חזרה כאות לכבוד והערכה. ההודים בוחרים תינוק מסוים והופכים אותו לקדוש.

שׂרידי העצמות (עצמות קדושים) פופולאריים מאד בנצרות, אין אפילו טעם לדבר על כך! עד היום מתנהלים ויכוחים על כל מיני שׂרידים מקודשים. אנחנו יודעים על הלוויות המלוות באוסף שלם של כל מיני מנהגים וטקסים. כל הדברים האלו מבוססים על בורות והשתחוות לעפר.

המוסלמים מאמינים, שגם בעולם הבא  ישנם תענוגים, כמו בעולם שלנו. היהדות גם כן עם השנים של הנפילה מהרגשת העולם הרוחני (הגלות), מתחילה להוקיר ולחלוק כבוד לקברים, עוסקת בחיזוי עתידות ובמניפולציות "רוחניות", מצמיחה כל מיני מנהגים חיצוניים, צורות לבוש, מנסה לבנות בית מקדש. למרות שברור לכל, שעם הרמה הרוחנית שלנו כיום, זה לא יהיה יותר מסתם בניין רגיל.

המסקנה: בעולם שלנו (במחשבות, ברגשות, בפעולות, בחפצים, במנהגים) אין שום קדושה (אין נצחיות, שלמות, אלוקות). כל העולם שלנו הוא שלוש דרגות של הטבע: דומם, צומח, חי. דרגת ה"אדם" מהמילה "אֵדָמֵה, דומה", הדומה לבורא, היא הדרגה שחייבים להשיג על ידי העבודה שלנו בתיקון השנאה ההדדית שבינינו לאהבה הדדית. בזה אנחנו נהפוך להיות דומים לבורא, וזה אומר שדווקא בתכונה הזאת, בלי שום קשר לגוף הבהמי שלנו, אנחנו נרגיש נצחיות ושלמות, כמו הבורא.

רשומות קודמות בנושא:
קדושה – זה להידמות לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest