דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הבורא שולט באהבה

הבורא שולט באהבה

שאלה: בדרך הרוחנית הרצון האגואיסטי שלי נתקל בהרגשות לא נעימות…

תשובתי: זה יימשך עד שאתה תיכנע ותרגיש עד כמה זה באמת טוב. עכשיו אתה מתפאר בעצמך, כמו תרנגול נפוח, אז וודאי שלא נעים לך. אבל אחר כך אתה תתחיל להעריך את היחס של הבורא ותראה שהוא דווקא מגלה ענווה ונכנע. כתוב: "במקום שבו אתה מוצא את גדלותו, שם אתה מוצא ענוותנותו". אין דבר יותר גדול מענווה, אף על פי שלאגו זה לא נראה כך. ענווה, זו תוצאה מהתפעלות על "האורות המקיפים" של הבורא, כלומר, של המדרגה העליונה. היא לא מתגלה מייד, אלא קודמת לה הכרת אותה העובדה שהבורא שולט באהבה. בשבילנו שליטה זה עריצות ודיכוי, ואילו ברוחניות זה להיפך – העליון מראה לך עד כמה הוא נכנע כלפיך. ועבור זה אתה מתחיל להעריך אותו.

שאלה: אז מי עובד עם מי: הוא איתי או אני איתו?

תשובתי: זאת עבודה הדדית. נאמר: "אני ראשון". במילים אחרות, העליון מעורר את כל המצבים שלך, אתה תמיד נמצא במצבים שהוא מייצב. לכן, קודם כל, צריך לזכור שאתה נמצא בעולם שאותו הוא ייצב. ואחר כך אתה צריך להביט על עצמך מהצד ולהתבונן "איך אני מגיב על זה? האם אני מסוגל לעשות משהו, או שאני חסר כוחות? האם אני מתרגז? האם נכנע? איך אני מגיב למצבים השוטפים שלי? האם אני יכול לעבור למצב הרצוי? ומהו המצב הרצוי?".

בחיפוש אחר האמצעים למעבר הזה אתה מגלה, שלשנות את המצבים אפשר רק דרך העליון. כלומר, אתה תצטרך לבקש ממנו שהוא יעשה את זה.

מה שנוגע לעליון עצמו – יש לו סדר מדויק, שרשרת של מצבים שדרכם צריך להעביר אותך. אם אתה מסכים לתוכנית שלו, אם אתה מבקש בעצמך לעבור למצב הבא, אז אתה מגלה אותו כטוב ונעים. כי אתה רוצה אותו והוא ממלא אותך. אבל אם אתה לא מבקש את המצב הבא, אז הוא יתגלה בתכונה רעה, בהרגשות רעות.

לכן, סדרת המצבים נמצאת והכול תלוי בהכנה מצידך: אם אתה מזרז את המצב הבא, אתה מקבל אותו כמתנה, ולהיפך, על ידי דחיית המדרגה החדשה אתה מרגיש אותה כייסורים שבכל זאת מלמדים אותך משהו.

שאלה: כלומר, הבקשה שלי קובעת את ההרגשות בתהליך?

תשובתי: כן. צריך להעלות מ"ן, בקשה לתיקון.

שאלה: אבל הענווה מונעת ממני כוחות. אי אפשר להתקדם בצורה כזאת, כי ההתפתחות נבנית על רצון אגואיסטי חזק. ומה נשאר ממני לאחר הביטול העצמי? אפילו שאני ארכוש שׂכל חדש, אבל בעיקרון, גם אני כבר לא אהיה קיים.

תשובתי: הביטול העצמי נעשה על ידי עוצמת השכל, באמצעות היכרות קרובה עם העליון, כשאני מרכין את ראשי, כלומר, עובד בצורה יסודית על הרצון. הביטול העצמי זה מעבר לפעולה של השפעה. אני מתחיל דווקא מביטול עצמי, מקבל את הסדר החדש של העבודה, שבהתאם אליו צריך להתחבר יותר עם הזולת, להיות חדור מהחסרונות שלהם, לייצב כלי חדש. כאן נדרשות המון פעולות שונות ותלויות הדדית, כי אני הרי בונה יחד חלקים שתלויים זה בזה.

לכן, אין שום מבוי סתום. פשוט הבורא רוצה שאתה תהיה "ילד חכם וטוב". על ידי ביטול כלפי הבורא אתה למעשה מתבטל כלפי תכונת ההשפעה, בכך שמעלה אותה מעל לאגו שלך וממשיך לעבוד עם התכונה הזאת.

אז תתחיל לצרף את האגו שלך להשפעה.

מתוך שיעור על המאמר "ששים רבוא נשמות" של בעל הסולם, 29.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
יכולות להיות הפרעות שונות
הנטל הבלתי נסבל של האהבה החלוטה

עבדות מרצון לאהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest