דף הבית / חינוך, ילדים / ההצלחה ביצירת חברה נורמלית

ההצלחה ביצירת חברה נורמלית

laitman_2009-12-23_2452_wp.jpg

שאלה: כמה זמן צריך לעבור כדי שקבוצה בת 20 איש, שעוסקת בהשכלה האינטגרלית בעיר, תוכל לסיים בשקט נפשי? האם זה תלוי במהירות הכנת האנשים, שיישארו במקום הקבוצה הזאת וימשיכו את התהליך האינטגרלי?

תשובתי: זה תלוי גם בייחודיות של העיר, כי כל הערים הרי שונות. נניח, בסיביר התהליך האינטגרלי יכול להתקדם הרבה יותר בקלות, שם יש מנטאליות שונה, וככל שמתקרבים למוסקבה, יכול להיות יותר קשה, בגלל היחס הייחודי של האוכלוסייה לחיים.

אך בכל מקרה, אני חושב שארבעה חודשים מספיקים לייצוב של חברה נורמלית, שתיווכח שרק בדרך הזאת היא תקבל חיסכון ענק במשאבים ותמיכה גדולה מכל החברה. הכול משתנה – האנשים, ההשכלה, החינוך, הבריאות, היחסים החברתיים, משתנה האווירה עצמה בתוך העיר. ישנה ירידה במספר ההתאבדויות, במספר הגירושים וכולי. בסופו של דבר, התושבים מקבלים לא רק רווח כלכלי עצום, אלא גם במקום עיר גוועת – מקבלים עיר פורחת.

העיקר, זה להעלות את מצב הרוח של האנשים! הם מהווים חלוצים, מגדלור, עבור האנושות כולה, בזה שנותנים דוגמה מיוחדת ליציאה מהמשבר, שבו שורים כל השאר. חייבים לתת להם את הניצוץ.

שאלה: לפי אילו קריטריונים אפשר להעריך הצלחה ליצירת כזאת אווירה בעיר, ואת האפשרות של סיום הלימודים בקבוצה ללימוד אינטגרלי?

תשובתי: ההצלחה של יצירת חברה נורמלית תתבטא בדוחות של משרד הבריאות, בירידה של כל מיני בעיות: מחלות לב, דיכאונות, התאבדויות, אלכוהוליזם. תיעלם האלימות בבתי הספר והבעיות ברחובות. בדוחות של השירות העירוני זה ישתקף בחיסכון של משאבי החשמל והמים.

יהיה ניכר לפי כל המדדים, שהאנשים יתחילו להתייחס להכול כמו לעצמם.

שאלה: לאדם צריך לתת משמעות בחיים. במה זה מתבטא?

תשובתי: זה מתבטא בהעלאת האיכות, הרמה, האווירה והטוב. שאני לא מפחד שהילד ייצא לבד לרחוב, לא מפחד שבבית הספר ירביצו לו. אני רואה שההורים הזקנים שלי פתאום מרגישים טוב יותר – לחץ הדם הסתדר, רמת הסוכר ירדה. את כל זה רואים בבירור!

אנחנו נראה לפי כל המדדים, שהכול מסביב מתחיל איך שהוא להתאזן ולהגיע למצב טוב.

מתוך שיחה על חינוך אינטגרלי, "עיר ניסיונית", 03.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עלייה באיכות החיים
קבוצה שמשנה את החיים
ממשמעת לידידות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest