דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הבורא לא צריך אותנו בנפרד

הבורא לא צריך אותנו בנפרד

photo_rav_gh70_044.gif

שאלה: כיצד הפצה בקבוצה הווירטואלית יכולה לעזור לי להצדיק את הבורא? האם כשלא עוסקים בהפצה, לא ניתן להצדיק אותו?

תשובה: בשביל מה הוא צריך אותך בנפרד, כשהמטרה שלו היא להביא את כל הנשמות לאיחוד של נשמת האדם הכללית? אם לא תתחבר עם האחרים באמצעות ההפצה, לא תגיע אל הבורא, לא תוכל לכוון את עצמך אליו.

שיעור על פי מאמר "ששים רבוא נשמות" (מתוך ספר "פרי חכם – שיחות", דף קי"ג)

שאלה: האם יכול להיות שבני האדם לא יגיעו לגילוי המערכת הגלובאלית, שמנהלת את המציאות, כפתרון למשבר?

תשובה: לא יכול להיות. זאת משום שהגילוי הזה תוכנן מלכתחילה על ידי הטבע. לכן הוא חייב להתממש. אנחנו נצטרך להגיע לקשר הדדי מלא בינינו, כאחד שלם, בהתמזגות מלאה, בהרמוניה, באהבה, כמו שמתאים למערכת אינטגראלית. השאלה היחידה היא, כמה ייסורים נצטרך לעבור כדי להכיר בפתרון היחיד הזה של המשבר.

שני המצבים הבאים אפשריים:

  1. לא רצוי – נראה שאין פתרון הגיוני למשבר, שהכול מתמוטט – אבטלה, הכסף מאבד לגמרי מערכו, הרס מוחלט של יחסים כלכליים, כל התעשייה משותקת, השירותים לציבור ואספקת המוצרים ההכרחיים לקיום האדם הולכים ופוסקים – ממש כמו בסרטי האימה ההוליוודיים על העתיד.
    מתוך ייאוש, מתוך פחד ממקרי רצח, מפוגרומים ומהתקוממויות, השלטונות שאיבדו כל שליטה על המצב, יוצאים למלחמה, ולא משנה מי יתחיל. זהו לפחות סוג של פתרון כלשהו, אפשרות לשלוט על המצב, לגייס את העם ואת המשאבים. כל הממשלות יהיו מעוניינות בכך. (בעניין זה ראה: בעל הסולם "הדור האחרון" חלק א')
  2. רצוי – ייתכן שנספיק להסביר את המסר של חוכמת הקבלה, ושאנשים יבינו כתוצאה ממחשבותינו "המסתובבות באוויר", שהמשבר מתוכנן, הגיוני, ורצוי מבחינת הטבע(הבורא), ושיש יציאה ממנו – יציאה אל החופש מכל ההגבלות והריקנות של עולמנו, יציאה לחיים נצחיים ושלמים. עלייה מעל האגו שלנו, שהוא המקור היחיד לכל הרע.
    כך, במקום להרגיש את העולם "בתוכנו", "באגו", נתחיל להרגיש אותו בתכונת ההשפעה והאהבה "מחוצה לנו". נגלה אז את העולם העליון, את החלק השני של הבריאה, שעד עכשיו היה נסתר מאיתנו, משום שרצינו לקבל את הכול "לתוך עצמנו".
    ומשום שרצינו הכול לעצמנו, לא ידענו "מהיכן באנו", "בשביל מה אנו חיים", "ולאן אנו עוזבים את העולם הזה". הרגשנו רק חלק מקיומנו.

בכל מקרה, אחרי המלחמות, או אחרי ההתמודדות עם המשבר בדרכי שלום, נשיג את תכונת הנתינה והאהבה, את תכונת המערכת האינטגראלית, שבה כל האנשים קיימים כמשפחה אחת ונעשים דומים לבורא, שווים לו, בהשתוות צורה, בדבקות. וזהו המצב היחיד, הנצחי. כל המצבים האחרים אינם שלמים, ולכן הם רק מובילים אליו!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest