דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הבורא הוא לא אישיות

הבורא הוא לא אישיות

מתוך שיעור ההכנה לכנס הקבלה בטורונטו

שאלה: איך האדם מעצב בתוכו את תכונת ההשפעה?

תשובתי: אין בורא ללא נברא. והבורא הוא אותה תכונת ההשפעה שאותה אנחנו בונים ומעצבים. אם לא בנינו אותה, אין בורא. ומה יש? – יש את "עצמותו" שאינה מושגת, השורש הקדום של כל מה שקיים, שאינו קשור אלינו בשום צורה. אנחנו בונים ובוראים את הבורא, על ידי זה שאנחנו מתייגעים ומייצרים את תכונת ההשפעה. אנחנו יוצרים את התכונה הזאת על ידי העבודה המשותפת בינינו. אם נוליד אותה, היא תיקרא "בורא".

הפרצוף הרוחני שאותו אנחנו נבנה ביחסים בינינו, הוא הרצון לקבל שלנו, שעשינו עליו צמצום, מילאנו אותו באור חוזר, ברצון להשפיע, ובהתאם לזה, גילינו את תכונת ההשפעה שנקראת "בורא". במילים אחרות, "הבורא" הוא אור הנרנח"י שאנחנו מגלים בכלים הרוחניים שלנו, המתוקנים בכוונה על מנת להשפיע.

למעשה, "הבורא" הוא הנרנח"י הכללי, שאותו אנחנו משיגים בסופו של דבר. כך בעל הסולם כתב. אור הנרנח"י הכללי שממלא את מלכות דאין-סוף נקרא "הבורא", והחלקים הקטנים שלו, בשלבי הביניים, הם מידות ההשגה שלו.

הבורא הוא לא אישיות. אין לו ישות, אין לו דמות, ולכן אין לך למי לפנות. אתה בעצמך בונה אותו. לבורא אין צורה. אתה בעצמך בונה את הצורה שלו. כשאתה בונה את הרצון להשפיע על פני הרצון לקבל שלך, זה נקרא שבנית את הבורא. ולא שום דבר אחר.

אם אתה חושב שיש לבורא צורה לפני שאתה מעצב אותה, זה נקרא שאתה משתחווה לפסל ודמות. וזאת נקראת "עבודה זרה".

אלה הם עקרונות היחס הנכון לטבע. לכן אסור לדמיין כל מיני דמויות. זה היה הגילוי הראשון שאברהם גילה, בזמן שהוא "ניתץ את הפסלים", כלומר, הוא הגיע להבנה שהוא בעצמו מעצב את כוח ההשפעה. ועד אז, קיים רק איזשהו שורש קדום, שבשום אופן לא ניתן לדמיין אותו.

מתוך שיעור ההכנה לכנס הקבלה בטורונטו, 16.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
איפה הבורא?
לא תעשה לך פסל
שָם, היכן שאנחנו נפגשים עם הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest