דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / הבורא הוא הצופה של העולם שלו

הבורא הוא הצופה של העולם שלו

דעה: עולם המורכב מעצמים גדולים הוא מובן ונתון לחיזוי, אבל העולם כולו מורכב מחלקיקים קוונטים שאינם ניתנים לחיזוי. קוונט זה מנה מינימלית של אנרגיה. הקוונט הידוע ביותר – ״פוטון״ – חלקיק של אור. העולם בכללותו הוא קוונטי. קוונט והאור בכלל, זה גם חלקיק וגם גל.

התכונה הראשונה של העולם הקוונטי היא הסתברות. התכונה השנייה היא היעדר מיקום. תסבוכת של חלקיקים: חלקיק ״מכיר״ את התנהגות השותף שלו בכל מרחק, והם ״משתפים פעולה״ באופן הדדי ומיידי, כלומר מהר יותר ממהירות האור. יחד עם זאת, התאוריה של איינשטיין אינה מופרת, מפני שקשר הדדי כזה של חלקיקים אינו קשור להעברת מידע, אנרגיה ולמושגים של מרחק, זמן ומהירות האור. החלקיק אינו מהווה אובייקט במציאות, אלא זו התעוררות של השדה הקוונטי שמקיף אותנו. העולם החומרי קיים אבל הוא לא העיקרי, כי עיקר המציאות מתרחש ברמה הקוונטית.
באיזה אופן העולם הקוונטי הופך לעולם שלנו, לטבע, לבניינים, לרהיטים, לנו עצמנו? זה תלוי בצפייה, היא הופכת את העולם מתסבוכת קוונטית לעולם של אובייקטים גשמיים. התגלות אובייקטים תלויה בצופה. כל עוד האדם לא היה קיים, הבורא צפה בעולם ״התבונה הטהורה״.
גם עכשיו, אם איננו מסתכלים על אובייקטים הם מהווים ענן קוונטי. אבל ברגע שצופים הענן הופך לעולם ולמעשה מציאות אובייקטיבית לא קיימת. זה מנוגד להגיון הבריא שלנו ולשׂכל הישר. מכאן, שבריאתו של היקום מהווה מעבר קוונטי בלתי רגיל, ובזמן מעברים קוונטיים חייב תמיד להיות צופה, מפני שללא צופה היקום לא רק שמאבד משמעות, אלא גם מתוך הבנה של פיזיקה קוונטית, לא ניתן היה לברוא את היקום ללא פעולת צפייה. כלומר א-לוהים קיים כעובדה מדעית. היקום מאורגן בצורה כזו שיהיה נוח דווקא לבני אדם חכמים להתקיים בתוכו. מסה של פרמטרים של היקום נעימים ונוחים דווקא לצורך חיים טבעיים חכמים.
תגובתי: למעשה לא נברא דבר פרט לתודעה. העולם הגשמי לא קיים, הכול מורגש רק בתודעתנו. פיזיקאים מנסים בכל כוחם לחדור לעולם האחר, הם חודרים לשכבות הגבוליות שלו, אבל בהמשך גם החומר וגם האנרגיה ייעלמו ויחמקו מקליטתם של כל מיני מכשירים ושל השׂכל. אז הם יבינו שחכמת הקבלה קוראת לאדם לגלות, לחקור ולהבין את הבורא. על כל זה נכתב בספר הזוהר (ראה מבוא לספר הזוהר).

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest