דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הבהרת האותיות היא תיקון התכונות

הבהרת האותיות היא תיקון התכונות

מסביבנו הכול קבוע. רק אנחנו משתנים, ובהתאם לשינויים הפנימיים שלנו אנחנו מרגישים כאילו שהעולם בחוץ (שהוא השתקפות של הרגשות שלנו) השתנה. אני רואה מסביבי אנשים, ציפורים, בעלי חיים, אבל כל הדמויות והפעולות הללו נמצאות בתוכי.

אני מרגיש את השינויים בתוכי כהשתקפות מבחוץ על רקע האור הלבן, שבהתאם לתכונות הפנימיות שלי מצייר לי תמונה חיצונית, ניגוד של כל הגוונים, כל הצורות, כל מה שאנחנו רואים, את הטבע הדומם, הצומח, החי והמדבר ואת הקשרים ביניהם. כל אלה הם השתקפות של התכונות הפנימיות שלנו על הרקע של האור הלבן.

מתעוררת השאלה, כיצד אנחנו יכולים לראות לא את התכונות הפנימיות האגואיסטיות שלנו, שמקרינות כלפי חוץ תמונת עולם לא כל כך נעימה, אלא הנהגה עליונה טובה קבועה מחוץ לנו? כלומר, לראות את היחס של הבורא, את אורו, ולא את הצבע השחור על רקע האור הלבן?

לשם כך, עלינו לשנות לחלוטין את התכונות שלנו משליליות לחיוביות, מתכונת הקבלה לתכונת ההשפעה. אם אנחנו נשנה את עצמנו, אז אנחנו נתחיל לקרוא בצורה הפוכה, לא נשים לב לאותיות השחורות אלא לאור הלבן, לרקע הלבן בין האותיות. אנחנו נראה את הצורות של האור שנוצרו על ידי ההגבלות, שנקראות "אותיות".

האותיות הן הכלים שלנו שעדיין לא מתוקנים. בהדרגה, ככל שאנחנו מתקנים את עצמנו הן תתמוססנה באור הלבן.

האותיות נבראות מתחת לדרגת "בינה". החלק התחתון של "בינה" הוא תשע האותיות הראשונות. תשע האותיות הבאות הן "זעיר אנפין". וארבע האותיות הנוספות הן "מלכות". יש בסך הכול עשרים ושתים אותיות, המסמלות את הרצונות ש"בינה" מולידה אותם כ"גבורה עילאה", כהתחלה, כמקור של הרצונות. "בינה" מולידה את ה"מלכות" ולכן ממנה מתחילות להיוולד האותיות.

האותיות משתקפות על ידי האור העליון שנמצא בספירת "חכמה", על רקע ה"בינה" שבונה בתוכה את התבניות של האותיות ומשם הן יורדות לעולם שלנו.

אין להן שום דבר משותף עם האותיות בעולם שלנו, מפני שאלה הן תבניות של תכונות. צירופים שונים בין התכונות השונות מולידים מילים, וצירופי המילים בונים משפטים. אבל בכל זאת אלה הם לא מושגים ומשפטים בעולם שלנו. בדומה לתוכנת מחשב, מילים, צירופי מילים ומשפטים מסמלים פקודות, תכונות, חוקי העבודה של מנגנונים, כך גם כאן, אלה הם חוקי הטבע.

בצורה כזאת אנחנו רואים את תכונות האור דרך החושך. בהתחלה אנחנו מכירים את האותיות השחורות, את קווי המתאר בין האות השחורה והרקע הבהיר. ואחר כך בהתאם לתיקון התכונות שלנו, אנחנו כבר יכולים לעבור לא ללימוד האותיות על הרקע הלבן, אלא ללימוד הרקע הלבן המוגבל על ידי המסגרות של האותיות השחורות.

זהו מדע שונה לגמרי. אפשר להשוות אותו לתוכנת מחשב, כאשר הנגטיב הופך לפוזיטיב ולהיפך, כאשר הפוזיטיב הופך לנגטיב בתוך התוכנה. אם אנחנו נעשה זאת בתוכנו, אז נבין שהאותיות הן רצון ליהנות שמונעות את ההתפשטות של האור העליון. ואם אנחנו רוצים לגלות את התכונות של האור העליון, להתחבר אליו, אז אנחנו חייבים להתעלות מעל האותיות לתכונות הללו.

אנחנו יכולים להתעלות רק אם נהפוך את האותיות, את הגבולות, לאור לבן. אבל כאשר האור הזה כבר נובע מאיתנו, הוא שונה לחלוטין מהאור העליון שהיה ממלא את כל המציאות לפני השתתפותנו הפרטית בתיקון, מפני שהרקע שמספק לנו האור הלבן הוא שריד, כפי שמכנים אותו האסטרו-פיזיקאים כאשר מדברים על גלקסיה. כלומר, זאת קרינה מיוחדת בתדירות קבועה שמחזיקה על עצמה את כל היקום.

הרקע הלבן שממלא את ה"מלכות דאין סוף" הוא מאוד חלש. ואנחנו צריכים לכתוב עליו את האותיות שלנו, להפוך בהדרגה את כל הרצונות לאור ("ז"ת דבינה", "זעיר אנפין" ו"מלכות"). כלומר, כל התבניות של עשרים ושתים האותיות הן הביטוי של התכונות שלנו. ואז, מתוך התבניות הנפרדות אנחנו מתחילים ליצור אין סוף צירופים של תכונות שונות. האותיות הרשומות הן כמו תוכנת מחשב, הן יכולות לבטא את תכונות העולם. על ידי זה אנחנו מתקינים מלמטה למעלה את התוכנה שלנו.

אומרים, שעלינו להזדהות עם האור הלבן, כי גמר התיקון שלנו, השגת השלמות, היא להיות כמו האור כאשר עדיין לא היו עליו האותיות, כלומר להיות כמו האור שקיים בדרגת ג"ר דבינה ("חכמה", "כתר"), שהוא ג"ר דפרצוף.

האותיות מתחלקות לפי צבעים, גדלים ולפי תכונות נוספות. לכן, האור בעולם הבריאה הוא אדום ובעולם היצירה – ירוק, ובעולם העשיה – שחור.

כדי להיות כמו האור הלבן, להשתוות אליו לפי התכונות, עלינו להפוך את כל עשרים ושתים האותיות עם כל הצירופים האפשריים ביניהן להשתוות מלאה לאור העליון. ואז, כל האותיות השחורות, הירוקות, האדומות והלבנות תהפוכנה לבהירות כמו האור בעולם אין סוף.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 07.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
התוספת היפה שלי לשלמות של האור
כל האמת – שחור על גבי לבן
אותיות שחורות על רקע האור הלבן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest