דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האר"י התחיל את תהליך התיקון

האר"י התחיל את תהליך התיקון

בעל הסולם, הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות", סעיף ח':

"אמנם זה האיש האלקי רבינו יצחק לוריא ז"ל, טרח ומצא בעדינו מלא מדתו, הגדיל הפליא על קודמיו, ואם היה לי לשון מדברת גדולות הייתי משבח אותו יום, שנגלה חכמתו כמעט כיום אשר נתנה תורה לישראל. אין די מלה בשיעור פעולתו הקדושה בעדינו, כי היו דלתי ההשגה נעולים בדלתים ובריח, ובא ופתחם אלינו. והנך מוצא בן ל"ח שנה, הכריע בחכמתו הקדושה לכל קודמיו עד הגאונים ועד בכלל. וכל ישישי ארץ אבירי הרועים חברים ותלמידים של החכם האלקי הרמ"ק ז"ל, קמו עמדו לפניו כתלמידים לפני הרב, וכן כל חכמי הדורות, אחריהם, עד היום הזה, איש מהם לא נעדר, משכו ידיהם מכל הספרים והחיבורים משקדמוהו, הן קבלת הרמ"ק, והן קבלת הראשונים וקבלת הגאונים, זכר כולם לברכה, וכל חיי רוחם הדביקו בחכמתו הק' ביחוד."

בעל הסולם ידע איך צריך לברך ולכבד את האר"י שגילה לנו את חכמת הקבלה. שבזכותו יש לנו את האפשרות לעלות מהדרגה הבהמית ולהגיע לדרגת האדם, הדומה לבורא. אם לא האר"י, אז היינו ממש בחוסר אמצעים. דווקא הוא הציל אותנו מהקיום הבהמי הפשוט של סתם חיים ומוות.

אין מקובל יותר קרוב אלינו שבצורה כל כך חזקה עזר לנו, מכל הגדולים שהיו לפנים ואחריו, אלא האר"י. כל הספרים שנכתבו לפניו היו רק כהכנה לגילוי שלו. וכל מה שנעשה אחריו נובע מהגילוי שלו. לכן האר"י באמת מסמל את תחילת תקופת הישועה.

האר"י עשה את הגילוי הגדול ביותר שאפשר היה לעשות עד כה. הוא קם מתוך הגלות ופתח דרך חדשה לתיקון העולם, כלומר התחיל את תהליך התיקון. הגלות הסתיימה יחד עם האר"י והחלה תקופת התיקון.

מתוך שיעור על הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות", 17.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כניסה לעולם מסובך בדרך מסובכת
נשמת האר"י – נקודת מפנה בהתפתחות
האר"י פתח את שערי החכמה עבורנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest