דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / ללמוד לממש את הייחודיות שלנו

ללמוד לממש את הייחודיות שלנו

כפי שרואים מהמאמרים של בעל הסולם "מתן תורה" ו"ערבות" וממקורות אחרים, כולל הרב קוק, התיקון לא יכול להתרחש באלה שיש להם השתוקקות לדבקות בבורא אם הם לא מושכים אחריהם את כל העולם.

לכן צריך להבין, שאף על פי שלאגו שלנו נוח יותר להתחבא באיזו פינה וללמוד רק לעצמנו, זה לא יעזור. ועד שלא נהיה מודעים לכך, שום דבר לא ייצא.

לא צריך להתלונן שהעולם אינו מקבל ואינו רוצה לשמוע. אלה הם רק תירוצים שמצדיקים את "קו השמאל" שלכם ואת חוסר הנוחות במישור הגשמי. אך אם מדובר בכוח העליון שמסדיר לנו את כל המציאות, את כל התנאים הפנימיים והחיצוניים, אז צריכים פשוט להחליט פעם אחת ולתמיד ולחזק את זה כל יום, שאם לא מבצעים זאת, אז אנחנו בכלל לא עוסקים בהתפתחות רוחנית.

זה אומר, שאנחנו לא עוסקים בבניית המערכת הרוחנית שחייבת להתייצב מחדש. אחרת אחרים עלולים לבוא במקומנו, או שהבורא יסדר לנו כאלה אסונות ובעיות שנחזור אליו בעל כורחנו. זה חייב להיות מאוד חשוב לנו.

יש כאלה שמתלוננים על כך שלומדים כבר 10-15 שנים אך לא הגיעו לגילוי. צריכים להבין את המערכת שבה אנחנו נמצאים. אם פועלים בה נכון, אז בהתאם לזה מקבלים התקדמות לקראת המטרה האמיתית שהיא גילוי כוח ההשפעה, חיבור, דבקות, יכולת לא לדרוש שום דבר למען עצמי, זה נקרא "רוחני". בצורה כזאת אפשר להתקדם.

אך אם מישהו אינו רוצה לעשות זאת, אז למה סתם לתפוס מקום בקבוצה ולהיות נטל מיותר בסירה הכללית. עדיף אז פשוט לעזוב ולפחות לדעת בדיוק מה אתם עושים, במקום שתבואו פעם בכמה שנים עם הטענות: "למה אין לי גילוי?".

זאת שאלה אגואיסטית: "למה דווקא אצלי אין". הוא לא שואל: "למה כל כך הרבה למדתי ועדיין אני חושב רק על עצמי?", אלא שואל: "למה אני עדיין לא קיבלתי את מה שחיכיתי לקבל כל החיים?".

המשימה שלנו היא למלא את כל חובותינו. הבורא לא יכול לוותר על כלום. מדובר בכל הבריאה, והמערכת דורשת את הפעולות שלנו. הרב קוק כותב, שמצב העולם מחייב לזה ואי אפשר לנו לברוח. התיקון הוא בכך שנממש את הייחודיות שלנו.

אנחנו מרגישים רצון לבורא לא מפני שאנחנו כאלה מיוחדים. הבורא בכוונה מעורר בנו רצון על מנת שנבצע את העבודה שלנו. ואנחנו חייבים להשתדל לעשות אותה בצורה נכונה, לא כמו שמוצא חן בעינינו וכפי שאנחנו מבינים אותה, אלא ללמוד כיצד לבצע אותה.

מתוך ההכנה לשיעור, 18.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
"עורו וקומו!"
"לגו" של כל האנושות
ההפצה היא הערובה שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest