דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האמונה שמעל הספק

האמונה שמעל הספק

יש לנו כלי, והמילוי נמצא מעליו, ולא בתוכו. הכלי מורכב מחתיכות שבורות, שאותן אנחנו צריכים להדביק זו לזו. החתיכות האלה הן החברים שלי, אבל לא סתם הגופים שלהם, אלא הרצונות להתחבר יחד. אנחנו צריכים להתחבר, וככל שאנחנו מתחברים יותר, אנחנו מגשימים ומרגישים בפועל את החיבור שלנו, וכך אנחנו משיגים יותר את המצב המתוקן.

כך אנחנו מקבלים את הרצון הכללי ליהנות, כשאנחנו מתחברים ומקבלים את הרצון של החבר, כלומר אני מרגיש אותם בתוכי, מתפעל מהם ותופס אותם כמו שלי. בצורה כזאת אני "קונה" חברים ורוכש רצון גדול יותר. את כל זה אני עושה בצורה רציונאלית, "בתוך הדעת", כמו שאומרים: "אין לדיין אלא מה שעיניו רואות". הכלי הזה הופך לכלי העבודה שלי, כמו מברג, פלאייר או פטיש.

בעוד שהאור המקיף, האור המחזיר למוטב, נמצא בדרגה יותר גבוהה ממני. הרשימו דהתלבשות תמיד נמצא במדרגה אחת מעל לרשימו דעביות: ד/ג, ג/ב, ב/א… זה נמצא "למעלה מהדעת שלי", לפי המידה שבה אני מעריך יותר את האור העליון ודבוק אליו מעל השכל שלי. כי זו הרי מדרגה אחרת.

כלומר, לכלי יש ערך רב יותר, ככל שעשינו יותר בתוך הדעת כדי לבנות אותו: התחברנו יחד, נדבקנו זה לזה, הדבקנו את הקערה שלנו. ואילו ביחס לבורא, עדיף יותר שהוא יזמין אצלי יותר בעיות, שאלות, פחדים, מחשבות, ספקות בהנהגה שלו, ואני, למרות כל זה, אעריך אותו ואשתדל להידבק בו. ככל שהאמונה שלי למעלה מהדעת גדולה יותר, כך הערך שלה רב יותר, וכך אני נמשך יותר למדרגה העליונה יותר.

וככל שיש יותר פער, יותר דלתא בין האור, הבורא, לבין הכלי, הרצון, כך זה יותר מכובד. כל הזמן צריך לשמור על יחס כזה ולראות את החברים כגדולי הדור. אני חייב להרגיש, להבין ולראות אותם רק בצורה כזאת.

בעוד שביחס לבורא, הכול להיפך. ככל שיש לי פחות ספקות ביחס לחברים, כך טוב יותר. וככל שיש לי יותר ספקות ביחס לבורא, אבל למרות זה אני נמשך אליו, כך טוב יותר.

ביחס לאור המחזיר למוטב, לא משנה עד כמה גבוה הוא יהיה – אני מוכן להידבק אליו, להתפעל ממנו, להיטמע בו, למעלה מהדעת. כי אני רוצה שהאור הזה ישפיע עליי, ישלוט עליי ויבצע בי שינויים.

אבל את כל מה ששייך לכלי, כלומר את הכול חוץ מהבורא, אני חייב לקבל בתוך הדעת, בצורה כמה שיותר ברורה, מובנת ומבוררת.

וכך הבורא יתגלה לי בכל פעם בצורה יותר ויותר ברורה בתוך הכלי, ואני אצטרך להתעלות ולרצות להיות גבוה יותר ביחס אליו, ולהעריך אותו עוד יותר מקודם.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 15.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
קרש קפיצה לעולם העליון
התנאי לחוסר המוגבלות של הדעת
תעזרו לי לעלות על הדרך הטובה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest